Usein kysytyt kysymykset – näin myyt Kidialla

Tältä sivulta löydät usein kysytyt kysymykset koskien Kidian myyntipalveluita. Otathan meihin yhteyttä, jos et löydä tarvitsemaasi tietoa ohjeista!

Miten varaan myyntijakson?

  • Kidian myyntipalvelu varataan verkkokaupan kautta.
  • Varauksen yhteydessä valitaan myymälä, tuotteiden määrä ja myyntijakson ajankohta.
  • Myyntipalvelu lisätään ostoskoriin ja maksetaan verkkokaupan kassalla.
  • Varauksen yhteydessä maksetaan myyntijakson käsittelymaksu, joka riippuu tuotemäärästä.
  • Käsittelymaksun voi maksaa omalta pankkitililtä, kortilla, mobiilimaksuna tai laskulla.
  • Varausta ei voi tehdä myymälässä tai puhelimitse, sillä myyjän tulee perehtyä myyjän ehtoihin ennen varaamista.

Mitä myyminen Kidialla maksaa?

Kidian vaivattoman täyspalvelun hinta koostuu kahdesta osasta: käsittelymaksusta ja myyntiprovisiosta.

Käsittelymaksu

Varauksen yhteydessä maksat tuotemäärän mukaisen käsittelymaksun. Käsittelymaksua ei palauteta myyntipalvelun jälkeen.

23,90€ – max 40 tuotetta
49,90€ – max 80 tuotetta
74,90€ – max 120 tuotetta

Etämyyntipalvelu
29,90€ – max 40 tuotetta
sisältää kaikki toimituskulut

Provisio

Lisäksi maksat kertyneestä myyntituotostasi meille 50% provision.

Vähennämme provision lopputilityksestäsi.

Saat siis pitää itselläsi 50% kertyneestä myyntituotostasi.

YLIMÄÄRÄISET TUOTTEET

Jos tuot myyntiin varattua enemmän tuotteita, perimme niistä lisämaksua 0,70€ / per tuote.
Myös myynnistä karsituista tuotteista peritään lisämaksu.
Lisämaksu vähennetään tilityksestä.

Voinko tehdä muutoksia varaukseeni?

  • Ota meihin yhteyttä, jos haluat tehdä muutoksia tekemääsi varaukseen – yleensä muutokset onnistuvat!
  • Huomaathan, että jos myyntipalvelusi on jo käynnistynyt, emme voi enää tehdä muutoksia varaukseen.
  • Voit vähentää varaamaasi tuotemäärää ilmoittamalla siitä meille. Hyvitämme tällöin hintaerotuksen sinulle.
  • Tuotemäärän lisääminen onnistuu tapauskohtaisesti, ja siitä tulee aina neuvotella kanssamme. Myyntipaikkamme ovat usein hyvin loppuunvarattuja, joten emme välttämättä pysty lisäämään tuotteita varaukseesi.
  • Voit halutessasi siirtää varaukseksi ajankohtaa. Ota meihin yhteyttä, niin etsitään uusi sopiva ajankohta varaukselle.
  • Voit myös perua tekemäsi varauksen ennen sen alkua. Jos perut varauksen, hyvitämme sinulle maksamasi käsittelymaksun hinnan. Hyvitys maksetaan verkkokauppamme maksunvälittäjän Visma Payn kautta.

Saat meihin yhteyden sähköpostitse ja puhelimitse.

✉️ info@kidia.fi

📞 Kidia Hertsi – 0401971800

📞 Kidia Myyrmanni – 0408405577

📞 Kidia Lippulaiva – 0406762274

Mitä voin tuoda myyntin?

  • Kohtuullisen uusia lastenvaatteita (kokoon 176 asti)
  • Sesongin ulkovaatteita
  • Hattuja, käsineitä ja muita asusteita
  • Lasten kenkiä
  • Lasten tossuja
  • Siistejä sukkia 1-2 parin seteissä
  • Sukkahousuja
  • Siistejä alusasuja ja kerrastoja
  • Lasten reppuja ja laukkuja
  • Yöasuja
  • Unipusseja
  • Ehjiä ja toimivia leluja
  • Pelejä ja palapelejä (kaikki osat tallessa)
  • Rooli- ja naamiaisasuja
  • Lastenkirjoja
  • Potkupyöriä ja potkumopoja
  • Lasten ruokailutarvikeita
  • Hoitotarvikkeita
  • Sittereitä ja koliikkikeinuja
  • Leikkimattoja ja lelukaaria
  • Taaperokärryjä
  • Raskaus- ja imetysvaatteita + tarvikkeita
  • Vanhemmuuteen liittyviä kirjoja
  • Rintapumppuja
  • Kantoliinoja ja kantoreppuja
  • Kantotakkeja ja muita kantamisen varusteita
  • Kestovaippoja
  • Uudenveroisia pyyhkeitä ja lasten kylpytakkeja
  • Muita lapsiin liittyviä tarvikkeita

Mitä ei voi tuoda myyntiin?

  • Väärän sesongin tuotteita
  • Vanhoja lastenvaatteita
  • Likaisia pesemättömiä vaatteita
  • Ryppyisiä vaatteita
  • Tahraisia tuotteita
  • Kuluneita ja nuhjuisia tuotteita
  • Ummehtuneen hajuisia tuotteita
  • Rikkinäisiä tuotteita
  • Vaatteita, joissa on paljon eläinten karvaa
  • Napittamattomia vaatteita
  • Polvista kuluneita housuja
  • Likaisia kenkiä
  • Kärjistä kuluneita kenkiä
  • Äitiyspakkauksen tuotteita
  • Pussiin pakattuja sukkia/alusvaatteita
  • Leluja, joista on patteri loppu
  • Aikuisten vaatteita (muut kuin raskaus/imetys)
  • Yritysten mainoslahjatuotteita
  • Turistituotteita
  • Tuoteväärennöksiä ja piraattituotteita
  • Vaarallisia tuotteita
  • Avattua kosmetiikkaa
  • Turvaistuimia tai -kaukaloita
  • Sisustustuotteita (matot, taulut, julisteet, tyynyt, valaisimet jne.)
  • Kuluneita lakanoita ja vuodevaatteita
  • Huonekaluja ja muita isoja tuotteita
  • Muovisia tuttipulloja
  • DVD-levyjä
  • Suurta määrää uusia tuotteita (esim. outlet-erät)
  • Tuotteita, joissa on toisen kirpputorin hintalaput kiinni

Miten toimitan tavarat myyntiin?

  • Saat meiltä ohjeet tavaroiden toimittamiseen hyvissä ajoin ennen myyntijaksosi alkua.
  • Tavarat tulee toimittaa myymäläämme viimeistään 5 päivää ennen jakson aloituspäivää.
  • Pakkaa tavarat siististi kassiin tai pahvilaatikkoon.
  • Älä pakkaa tavaroita muovilaatikkoon.
  • Pakkaa vaatteet väljästi viikattuna.
  • Tarkista, että vaatteet ovat kuivuneet kunnolla pesun jälkeen ennen niiden pakkaamista.
  • Nimikoi kaikki kassit / laatikot.
  • Saat kassisi takaisin myyntijakson päättyessä.
  • Voit tuoda tavarat useammassa erässä, jos sinun on hankala toimittaa niitä meille kerralla. Ilmoita tästä kassalla, kun tuot ensimmäistä erää, niin tiedämme odottaa loppuja tavaroita.
  • Tavaroita ei voi kuitenkaan tuoda lisää myyntiin enää myyntijakson käynnistyttyä.

Miten valmistelen tavarat myyntiin?

  • Pese aivan kaikki vaatteet ennen myyntiä.
  • Käytä hajusteetonta pesuainetta.
  • Silitä kaikki ryppyiset vaatteet, vaikkei se olisi suosikkipuuhaasi. Saat paremmat tuotot satsaamalla silittämiseen. Emme laita myyntiin kovin ryppyisiä vaatteita.
  • Napita vaatteet.
  • Poista nypyt ja nukat.
  • Poista eläinten karvat.
  • Pyyhi tai pese myös kengät, lelut ja muut tarvikkeet puhtaaksi.
  • Pitkään säilytetyt vaatteet tulee pestä tai tuulettaa ennen myyntiin tuomista.

Miten tuotteet hinnoitellaan?

  • Kidian asiantunteva henkilökunta hinnoittelee kaikki myyntiin laitettavat tuotteet. Sinun ei siis tarvitse huolehtia hinnoittelusta!
  • Hinnoittelemme joka viikko tuhansia tuotteita myyntiin ja seuraamme tarkasti, millaisilla hinnoilla tuotteet meillä liikkuvat. Meillä on siis erittäin hyvä käsitys, millä hinnoilla tuotteet kannattaa myydä.
  • Hinnoittelussa otamme huomioon tuotteen kysynnän ja vastaavien tuotteiden tarjonnan, tuotteen merkin sekä tuotteen kunnon.
  • Hintaan vaikuttaa aina sesonki eli juuri myyntihetkellä erityisen kysytyt tuotteet myydään korkeammalla hinnalla kuin kysynnän hiipuessa sesongin ulkopuolella. Esimerkiksi välikausi- tai toppavaatteista saa paremman tuoton ajoittalla myynnin oikein kuumimman sesonkikysynnän ajankohtaan.
  • Hintaan vaikuttaa myös vastaavien tuotteiden hinta ja saatavuus uutena. Jos tuotetta myydään alennuksella uutena, se vaikuttaa hintaan myös meillä. Jos taas kyseessä on erityisen kysytty tuote, jonka saatavuus uutena on rajallinen, hinta voi olla meillä jopa lähellä uuden vastaavan hintaa.
  • Laitamme tuotteet aina parhaalla mahdollisella hinnalla myyntiin, jolla uskomme tuotteen menevän kaupaksi myyntijaksosi aikana.
  • Alennamme hintaa tarvittaessa myyntijakson aikana, jos ostajaa ei tunnu löytyvän alkuperäisellä hinnalla.
  • Voit halutessasi esittää meille hintatoiveita. Liimaa hintatoive tuotteeseen esimerkiksi maalarinteipillä tai kirjoita tavaroiden mukaan viestilappu, niin hinnoittelijamme ottaa toiveesi huomioon. Jos minimihintatoiveesi poikkeaa kovasti meidän hintatasostamme, emme laita tuotetta myyntiin. Näin voit itse myydä tuotteen muualla toivomallasi hinnalla.
  • Alennamme kaikkien tuotteiden hintaa myyntijakson viimeisten päivien ajaksi 30-50 prosentilla. Näin viimeisetkin kappaleet löytävät vielä ostajan! Tuotteet merkitään alennushintalapuilla ja vaatteet siirretään myymälässä erilliselle alerekille.

Mitä tapahtuu jakson päättyessä?

  • Myyntijakson päättyessä keräämme myymälästä pois kaikki myymättä jääneet tuotteet.
  • Voit valita haluatko myymättä jääneet tuotteet takaisin vai haluatko lahjoittaa ne meidän jatkokierrätyspalvelun kautta hyväntekeväisyyteen.
  • Jos haluat noutaa myymättä jääneet tuotteet takaisin, odota meiltä ilmoitusta jakson päättymisestä.
  • Pakkaamme tavarat sinulle valmiiksi ja sinulla on 4 päivää aikaa noutaa tavarat myymälästämme myyntijaksosi päättymisen jälkeen.
  • Maksamme sinulle tilityksen sen jälkeen, kun olet noutanut tavarat.
  • Jos haluat lahjoittaa myymättä jääneet tavarat eteenpäin, ilmoita siitä meille. Kun myyntijaksosi päättyy, lajittelemme tavarasi jatkokierrätykseen ja laitamme tilityksesi sinulle suoraan maksuun. Sinun ei siis tarvitse tehdä enää mitään jakson päättyessä.
  • Voit halutessasi myös lahjoittaa osan tavaroista ja noutaa osan.
  • Maksamme tilityksen Kirpparikallesta löytyvälle tilinumerolle. Muista lisätä tilinumerosi omat tiedot -sivulle!

MYYNTIJAKSON PÄÄTTYMINEN

MYYNTITUOTTOJEN TILITYS