Usein kysytyt kysymykset – näin myyt Kidialla

Voinko tehdä muutoksia varaukseeni?

  • Ota meihin yhteyttä, jos haluat tehdä muutoksia tekemääsi varaukseen – yleensä muutokset onnistuvat!
  • Huomaathan, että jos myyntipalvelusi on jo käynnistynyt, emme voi enää tehdä muutoksia varaukseen.
  • Jos tuot myyntiin pienen tuotepaketin verran tuotteita, vaikka olet varannut ison paketin, hyvitämme hintaerotuksen sinulle tilityksen yhteydessä.
  • Voit halutessasi siirtää varaukseksi ajankohtaa. Ota meihin yhteyttä, niin etsitään uusi sopiva ajankohta varaukselle.
  • Voit myös perua tekemäsi varauksen ennen sen alkua. Jos perut varauksen, hyvitämme sinulle maksamasi käsittelymaksun hinnan. Hyvitys maksetaan verkkokauppamme maksunvälittäjän Visma Payn kautta.

Saat meihin yhteyden sähköpostitse ja puhelimitse.

✉️ info@kidia.fi

📞 Kidia Hertsi – 0401971800

📞 Kidia Myyrmanni – 0408405577

📞 Kidia Lippulaiva – 0406762274

Millainen hintataso Kidialla on?

  • Haluamme Kidialla pitää hintatason hyvin kohtuullisena. Näin varmistamme, että mahdollisimman moni tuote käy kaupaksi myyntijakson aikana. Perusvaatteiden hinta on noin 3-8€. Merkki- ja ulkovaatteiden hinta vaihtelee merkin ja kysynnän mukaan.
  • Asiantunteva henkilöstömme hinnoittelee kaikki myyntiin laitettavat tuotteet. Sinun ei siis tarvitse huolehtia hinnoittelusta! Pyrimme aina saamaan sinulle parhaan mahdollisen hinnan tuotteistasi.
  • Hinnoittelemme joka viikko tuhansia tuotteita myyntiin ja seuraamme tarkasti, millaisilla hinnoilla tuotteet meillä liikkuvat. Meillä on siis erittäin hyvä käsitys, millä hinnoilla tuotteet kannattaa myydä.
  • Hinnoittelussa otamme huomioon tuotteen kysynnän ja vastaavien tuotteiden tarjonnan, tuotteen merkin, kunnon ja iän.
  • Hintaan vaikuttaa aina sesonki eli juuri myyntihetkellä erityisen kysytyt tuotteet myydään korkeammalla hinnalla kuin kysynnän hiipuessa sesongin ulkopuolella. Esimerkiksi välikausi- tai toppavaatteista saa paremman tuoton ajoittalla myynnin oikein kuumimman sesonkikysynnän ajankohtaan.
  • Hintaan vaikuttaa myös vastaavien tuotteiden hinta ja saatavuus uutena. Jos tuotetta myydään alennuksella uutena, se vaikuttaa hintaan myös meillä. Jos taas kyseessä on erityisen kysytty tuote, jonka saatavuus uutena on rajallinen, hinta voi olla meillä jopa lähellä uuden vastaavan hintaa.
  • Alennamme hintaa tarvittaessa myyntijakson aikana, jos ostajaa ei tunnu löytyvän alkuperäisellä hinnalla.
  • Voit halutessasi esittää meille hintatoiveita. Liimaa hintatoive tuotteeseen esimerkiksi maalarinteipillä tai kirjoita tavaroiden mukaan viestilappu, niin hinnoittelijamme ottaa toiveesi huomioon.
  • Alennamme kaikkien tuotteiden hintaa myyntijakson viimeisten päivien ajaksi 30-50 prosentilla. Näin viimeisetkin kappaleet löytävät vielä ostajan! Tuotteet merkitään alennushintalapuilla ja vaatteet siirretään myymälässä erilliselle alerekille.

Mitä voin tuoda myyntiin?

On tärkeää, että tuot myyntiin vain puhtaita ja ehjiä sesongin mukaisia tuotteita.

Olemme koonneet myyjälle ohjeet tuotteiden valintaan.

Mitä tapahtuu myyntijakson päättyessä?

  • Myyntijakson päättyessä keräämme kaikki myymättä jääneet tuotteet pois myymälästämme.
  • Voit valita haluatko myymättä jääneet tuotteet takaisin vai haluatko lahjoittaa ne jatkokierrätyspalvelumme kautta hyväntekeväisyyteen.
  • Jos haluat noutaa myymättä jääneet tuotteet takaisin, odota ilmoitusta jakson päättymisestä. Myynnissä olevia tavaroita ei voi noutaa ennen kuin keräilymme on valmis.
  • Kun olet saanut ilmoituksen jakson päättymisestä, sinun tulee noutaa tavarat viestissä merkittyyn päivään mennessä.
  • Maksamme sinulle tilityksen sen jälkeen, kun olet noutanut tavarat.
  • Noutamattomat tavarat siirtyvät Kidian omistukseen ja toimitamme ne jatkokierrätykseen.
  • Noutamattomia tavaroita ei ole mahdollista saada takaisin enää sen jälkeen, kun ne on toimitettu jatkokierrätykseen.

Saanko takaisin myymättä jääneet tuotteet?

  • Kyllä – halutessasi saat itsellesi takaisin kaikki myymättä jääneet ja myynnistä karsitut tuotteet.
  • Kun olet saanut ilmoituksen jakson päättymisestä, voit noutaa tavarat viestissä merkittyyn päivään mennessä.

Voinko lahjoittaa tavaroita hyväntekeväisyyteen Kidian kautta?

  • Kyllä! Voimme hoitaa puolestasi myymättä jääneiden tuotteiden lahjoittamisen hyväntekeväisyyteen myyntijakson jälkeen.
  • Toimitamme kaikki lahjoituskelpoiset tuotteet Hope ry:lle vähävaraisten perheiden tueksi.
  • Sellaiset tekstiilit, joita ei voi lahjoittaa, toimitamme poistotekstiilien keräykseen.
  • Ilmoita meille, jos haluat tehdä lahjoituksen: info@admin
  • Otamme lahjoituksia vastaa vain myyjäasiakkailtamme. Emme ota vastaan muita lahjoituksia.

En pääse tuomaan / noutamaan tavaroita ajoissa. Mitä teen?

  • Ota meihin yhteyttä – joustamme aina tarvittaessa!

Saat meihin yhteyden sähköpostitse ja puhelimitse.

✉️ info@kidia.fi

📞 Kidia Hertsi – 0401971800

📞 Kidia Myyrmanni – 0408405577

📞 Kidia Lippulaiva – 0406762274

Mitä jos tuotteitani katoaa tai varastetaan?

  • Käsittelemme asiakkaiden tuotteita erittäin huolellisesti, mutta joskus tuotteista voi irrota hintalappu tai tuote voi muuten kadota myyntijakson aikana.
  • Pyrimme Kidialla ehkäisemään kaikki varkaudet ja jäljittämään mahdollisuuksien mukaan kaikki kadonneet tuotteet.
  • Meillä on myymälässä käytössä tuotesuojaportit, ja tarjoamme maksutta myyjillemme kovahälyttimet arvokkaisiin tuotteisiin.
  • Henkilökunta valvoo myymälää aktiivisesti.
  • Ilmoitamme kaikki varkaudet poliisille.
  • Otathan meihin yhteyttä, jos epäilet, että jokin tuote on kadonnut myyntijakson aikana, niin selvitetään tilanne yhdessä!
  • Hyvitämme myyntijakson aikana todistettavasti kadonneet tuotteet.

Miten voin seurata myyntiä?

  • Kirjaudu Kirpparikalleen tunnuksillasi.
  • Siirry valikosta kohtaan Myynnin seuranta.
  • Saldo-kohdasta näet oman kertyneen myyntituottosi ja listan myydyistä tuotteista.
  • Huomaathan, että saldo on bruttotuottosi, josta vähennetään tilityksen yhteydessä myyntiprovisiomme.

Mistä näen myyntiin hinnoitellut tuotteet?

  • Kirjaudu Kirpparikalleen tunnuksillasi.
  • Siirry valikosta kohtaan Tuotteiden hinnoittelu.
  • Klikkaa ylälaidasta kohtaa Kaikki tuotteet >> Myydyt / Myymättömät.
  • Voit myös klikata tarkastella yksittäisiä hinnoiteltuja tarra-arkkeja klikkaamalla kohtaa Näytä tuotteet.
  • Huom. Et voi katsoa hinnoiteltuja tuotteita mobiilisovelluksessa. Siirry Kirpparikallen selainversioon.

Mistä näen myynnistä karsitut tuotteet?

  • Kirjaudu Kirpparikalleen tunnuksillasi.
  • Siirry valikosta kohtaan Tuotteiden hinnoittelu.
  • Näet tältä sivulta tarra-arkin, joka on nimetty Ei myyntiin.
  • Klikkaa kohtaa Näytä tuotteet.
  • Näet täältä listan tuotteista, joita ei ole laitettu myyntiin perusteluineen.
  • Huom. Et voi katsoa tarra-arkkeja mobiilisovelluksessa. Siirry Kirpparikallen selainversioon.

En näe Kirpparikallessa myyntiä, vaikka jakso on käynnissä.

  • Jos olet käyttänyt Kirpparikallea aiemmin jollain toisella kirpputorilla, on mahdollista, että sinulla on olemassa kaksi eri tiliä Kirpparikalleen ja olemme hinnoitelleet tuotteet eri käyttäjätilille.
  • Ota meihin yhteyttä, jos et löydä oikeita Kidian Kirpparikallen tunnuksia.
  • On myös mahdollista, ettei myyntipalvelusi ole vielä käynnistynyt. KirppariKallessa kohdasta omat varaukset näet arvioidun alkamis- ja päättymispäivän.
  • Saldo voi näyttää nollaa KirppariKallessa myös, jos tilityksesi on jo siirretty maksuun.

Saat meihin yhteyden sähköpostitse ja puhelimitse.

✉️ info@kidia.fi

📞 Kidia Hertsi – 0401971800

📞 Kidia Myyrmanni – 0408405577

📞 Kidia Lippulaiva – 0406762274

Milloin myyntituotot tilitetään minulle?

  • Maksamme myyntituottosi Kirpparikallen tiedoissa olevalle pankkitilillesi myyntijakson päätyttyä.
  • Sinun tulee lisätä pankkitilisi numero Kirpparikallessa omat tiedot -sivulle. Huomaathan, ettei tilinumeroa voi lisätä KirppariKallen mobiilisovelluksessa.
  • Maksamme sinulle tilityksen sen jälkeen, kun olet noutanut myymättä jääneet tavarat.
  • Jos olet valinnut lahjoituksen hyväntekeväisyyteen, tilitys menee maksuun heti jakson päättyessä.
  • Maksamme tilityksiä 2-3 kertaa viikossa eli saat tilityksen yleensä muutaman päivän sisällä jakson päättymisestä.

Miksi tuotteitani on myyty alennetulla hinnalla?

  • Alennamme hintaa tarvittaessa myyntijakson aikana, jos ostajaa ei tunnu löytyvän alkuperäisellä hinnalla.
  • Saatamme alentaa hintaa jakson aikana myös, jos tuotteesta löytyy jokin vika, jota emme ole huomanneet hinnoittelun yhteydessä.
  • Muutama päivä ennen myyntijaksosi päättymistä kaikki loput tuotteet merkitään alelapulla ja vaatteet siirretään aleosastolle. Näin saadaan myytyä vielä viimeiset kappaleet hyvin ennen jakson päättymistä.

Miksi tilityksestäni on vähennetty velkaa Kirpparikallessa?

  • Jos tuot myyntiin varattua enemmän tuotteita, perimme niistä lisämaksua 0,70€ / per tuote.
  • Perimme lisämaksun myös tuotteista, joita emme voi laittaa myyntiin (esimerkiksi tahraiset ja rikkinäiset tuotteet).
  • Ylimääräiset tuotteet lisäämme Kirpparikalleen velkoihin ja niiden summa veloitetaan sinulle myyntijakson päätteeksi maksettavasta tilityksestä.
  • Näet käsiteltyjen tuotteiden määrän Kirpparikallesta kohdasta Tuotteiden hinnoittelu >> Tarra-arkit.

Voinko saada tilityksen käteisenä?

  • Maksamme tilityksiä pääsääntöisesti ainoastaan suomalaisille pankkitileille.
  • Jos et pysty ottamaan tilitystä vastaan pankkitilille, ota meihin yhteyttä. Katsotaan, miten asia onnistuu!

Voinko jäädä tappiolle myyntijaksolla?

  • Jos myyntituottosi ovat hyvin alhaiset, on toki mahdollista, että jäät miinukselle.
  • Tämä on kuitenkin hyvin harvinainen tilanne, ja edellyttää yleensä sen, että meille myyntiin saapunut tavara ei ole ollut täysin myyntikelpoista ja jostain syystä vaatteiden myyntihinta on ollut hyvin alhainen.
  • Vaatteet ovat saattaneet olla pikkuvikaisia tai silittämättömiä. Joukossa on voinut olla paljon tuotteita, joita emme ole voineet laittaa myyntiin.
  • Suosittelemme valitsemaan myyntiin tulevat tuotteet huolella ohjeiden mukaan.
  • Huom! Jos hinnoitteluvaiheessa arvioimme, ettei myynti kannata, perumme myyntijakson ja palautamme sinulle käsittelymaksun.

Etkö löytänyt vastausta kysymykseesi?

Ota meihin yhteyttä – autamma mielellämme!

Saat meihin yhteyden sähköpostitse ja puhelimitse.

✉️ info@kidia.fi

📞 Kidia Hertsi – 0401971800

📞 Kidia Myyrmanni – 0408405577

📞 Kidia Lippulaiva – 0406762274