Myyntipalvelun ehdot

Varaamalla Kidian myyntipalvelun asiakas hyväksyy nämä ehdot ja sitoutuu toimittamaan myyntikelpoiset myytävät tuotteet Kidialle sovitussa ajassa. Kidia vastaa tuotteiden hinnoittelusta, esillepanosta ja myynnistä.


MYYTÄVÄT TUOTTEET

Myyntiin voi tuoda vain alla listattuja tuotteita. Kaikkien tuotteiden tulee olla puhtaita ja siistikuntoisia.

Myyntiin voi tuoda

✓ Lastenvaatteita kaikissa kokoluokissa
✓ Sesongin ulkovaatteita
✓ Hattuja, käsineitä ja muita asusteita
✓ Lasten kenkiä ja tossuja
✓ Siistejä sukkia (ei sukkapusseja!)
✓ Sukkahousuja
✓ Siistejä alusasuja ja kerrastoja
✓ Reppuja ja laukkuja
✓ Yöasuja ja unipusseja
✓ Ehjiä ja toimivia leluja
✓ Pelejä ja palapelejä (kaikki osat tallessa)
✓ Rooliasuja
✓ Lastenkirjoja
✓ Vanhemmuuteen liittyviä kirjoja
✓ Raskaus- ja imetysvaatteita + tarvikkeita
✓ Rintapumppuja ja tuttipulloja
✓ Lasten ruokailutarvikeita
✓ Hoitotarvikkeita
✓ Kantoliinoja ja kantoreppuja
✓ Kestovaippoja
✓ Siistejä pyyhkeitä ja lasten kylpytakkeja
✓ Siistejä lasten vuodevaatteita
✓ Muita lapsiin liittyviä tarvikkeita

Myyntiin ei voi tuoda

x Likaisia pesemättömiä tuotteita
x Vanhoja vaatteita, jotka eivät vastaa nykymuotia
x Kovin kuluneita tuotteita
x Harmaantuneita tai haalistuneita vaatteita
x Rikkinäisiä tuotteita
x Ryppyisiä vaatteita
x Napittamattomia vaatteita
x Vaatteita, joissa on runsaasti nyppyä
x Polvista kuluneita housuja
x Kärjistä kuluneita kenkiä
x Sukkapusseja
x Ummehtuneelta tuoksuvia tuotteita
x Leluja, joista on patteri loppu
x Vaatteita, joissa on paljon eläinten karvaa
x Sesongin ulkopuolisia tuotteita
x Aikuisten vaatteita (ei raskaus- tai imetys)
x Yritysten mainoslahjatuotteita
x Turistituotteita
x Tuoteväärennöksiä ja piraattituotteita
x Turvaistuimia tai -kaukaloita
x Pyöräilykypäriä
x Sisustustuotteita (matot, taulut, valaisimet jne.)
x Huonekaluja ja muita isoja tuotteita

MYYNTIIN KELPAAMATTOMAT TUOTTEET

Kidia karsii hinnoitteluvaiheessa myynnistä pois ehtojen vastaiset tuotteet.
Asiakas maksaa käsittelymaksun myös niistä tuotteista, joita ei ole laitettu myyntiin.
Myynnistä karsittujen tuotteiden tilalle ei voi tuoda korvaavia tuotteita myyntiin.
Kidia kirjaa ylös myynnistä karsitut tuotteet ja perustelun karsinnalle.


PALVELUN HINTA

Kidian vaivattoman täyspalvelun hinta koostuu kahdesta osasta: käsittelymaksusta ja myyntiprovisiosta.

Käsittelymaksu

Varauksen yhteydessä asiakas maksaa tuotemäärän mukaisen käsittelymaksun Kidian verkkokaupassa.
Käsittelymaksua ei palauteta myyntipalvelun jälkeen.

23,90€ – max 40 tuotetta
49,90€ – max 80 tuotetta
74,90€ – max 120 tuotetta

Provisio

Myyntipalvelun jälkeen asiakas maksaa kertyneestä myyntituotosta Kidialle 50% myyntiprovision.

Provision osuus vähennetään asiakkaalle maksettavasta tilityksestä.

YLIMÄÄRÄISET TUOTTEET

Jos asiakas tuo myyntiin varattua enemmän tuotteita, Kidia perii lisämaksua 0,70€ / per tuote ylimääräisistä tuotteista.
Myös myynnistä karsituista tuotteista peritään lisämaksu.
Ylimääräiset tuotteet veloitetaan asiakkaalle maksettavasta tilityksestä.

EI MYYNTITAKUUTA

Kidia ei vastaa myyntituoton kertymisestä asiakkaalle tai myytyjen tuotteiden määrästä.
Parhaan tuoton asiakas saa lukemalla ohjeet ja tuomalla myyntiin maksimimäärän myyntiehtojen mukaisia tuotteita.
Jos myyntituotot ovat hyvin alhaiset, on mahdollista, ettei myyntituotto riitä kattamaan Kidian palvelumaksua.
Maksettua käsittelymaksua ei palauteta, jos myyntituotot jäävät alle maksetun maksun.


TUOTTEIDEN MÄÄRÄ

Myyntipalveluun kuuluu korkeintaan niin monen tuotteen käsittely ja tuotteelle tulostettu hintalappu, kuin mille jakso on varattu.

Yksi tuote vastaa yhtä hintalappua. Yksi hintalappu on tarkoitettu yhdelle tuotteelle tai tuotekokonaisuudelle.

Asiakas sitoutuu laskemaan myytävien tuotteiden määrän. Ylimääräisistä tuotteista tulee aina sopia Kidian kanssa erikseen.

Selkeät setit ja tuotekokonaisuudet lasketaan yhdeksi tuotteeksi, kuten esimerkiksi sukkaparit, kengät, kaksiosaiset yöasut jne. Samankaltaisia pikkuleluja, kuten Legoja, voi myydä yhtenä tuotteena pakattuna esimerkiksi pikkupussiin.

Asiakas ei voi itse muodostaa vaatepaketteja useammasta tuotteesta.

Jos asiakas tuo myyntiin vähemmän tuotteita kuin mitä myyntijaksoon kuuluu, Kidia ei hyvitä maksettua käsittelymaksua.


MUUTOKSET VARAUKSEEN

Tehtyyn varaukseen voi tehdä muutoksia. Asiakkaan tulee ottaa yhteyttä Kidiaan kaikista muutoksista.

Jos myyntipalvelu on jo käynnistynyt, siihen ei voi enää tehdä muutoksia.

Varauksen voi siirtää alkamaan myöhemmin tai perua kokonaan. Tuotteiden määrää on mahdollista pienentää, jos myytävää onkin vähemmän.

Kidia hyvittää asiakkaan maksaman ylimääräisen käsittelymaksun. Hyvitykset maksetaan verkkokaupan maksunvälittäjän Visman kautta.

Varausta voi aikaistaa ja tuotemäärää voi kasvattaa ainoastaan Kidian resurssitilanteen mukaisesti.

Kidia pidättää oikeuden siirtää myyntipalvelun aloitusta, jos se on tarpeen myymälän resurssitilanteen kannalta. Myyntipalvelun ajankohta saattaa näissä tapauksissa siirtyä noin 3 päivällä. Myyntipalvelun siirtäminen ei vaikuta myyntipalvelun kestoon tai myyntituottoihin.


MYYNTIJAKSON ALKAMINEN JA KESTO


Asiakkaan varauksella oleva aloituspäivä on se päivä, jolloin myytävät tavarat ovat viimeistään myynnissä. Todellinen aloituspäivä voi olla jo muutama päivä tätä alkupäivää aiemmin. Myyntijakson aloitus lasketaan ensimmäisestä varsinaisesta myyntipäivästä.

Myytävät tavarat ovat myynnissä Kidian myymälässä vähintään 10 myyntipäivän ajan. Myyntipäiviä voi kertyä enemmänkin Kidian hinnoitteluaikataulusta riippuen.

Kidia lähettää asiakkaalle ennen myyntipalvelun käynnistymistä ohjeet sähköpostilla ja tekstiviestillä. Kidia ei vastaa tilanteista, joista muistutusviesti on päätynyt roskapostiin tai ei ole muusta syystä tullut perille. Asiakas on vastuussa myyntipalvelun aikataulusta ja tavaroiden toimittamisesta ajoissa myymälään.

Asiakkaan sitoutuu lukemaan aloittavan myyjän ohjeet ja toimittamaan tavarat myyntiin ohjeissa mainittuun päivään mennessä (5-6 päivää ennen varauksen aloituspäivää).

Asiakas voi toimittaa tavarat useammassa erässä. Kun myyntijakso on käynnistynyt, asiakas ei voi enää toimittaa lisää tuotteita myyntiin.

Kidia varmistaa, että asiakkaan tavarat ovat myynnissä viimeistään varauksen aloituspäivänä. Myynti saattaa alkaa jo aiemmin, sillä tavaroita hinnoitellaan ja lisätään myyntiin myymälässä joka päivä.

Asiakas voi toimittaa tuotteet Kidialle myös Matkahuollon pakettina omalla kustannuksellaan erillisten ohjeiden mukaisesti.

Myyntijaksoon ei lasketa mukaan päiviä, jolloin myymälä on suljettu.


KIRPPARIKALLE


Kidialla on käytössä KirppariKalle ohjelmisto, jonka kautta tapahtuu asiakkaan varausten hallinta, tuotteiden hinnoittelu, myynti, raportointi ja tuottojen tilitys.

Kidia luo asiakkaalle varauksen jälkeen asiakastilin Kirpparikalleen. Tunnukset toimitetaan asiakkaalle sähköpostitse ja tekstiviestillä. Asiakkaan tulee hyväksyä Kirpparikallen käyttöehdot ensimmäisellä käyttökerralla.

Jos asiakas on käyttänyt Kirpparikallea aiemmin muualla, aiemmat tunnukset on mahdollista yhdistää Kidian tunnukseen.

Asiakkaan tulee lisätä oma tilinumero Kirpparikalleen tilitystä varten.


HINNOITTELU JA ESILLEPANO


Kidian henkilöstö päättää hinnat myytäville tuotteille. Hinnoittelu perustuu Kidian henkilöstön kokemukseen ja asiantuntemukseen. Hinnoittelussa otetaan huomioon sekä tuotteen kunto että kysyntä myyntihetkellä.

Kidia vastaa tuotteiden esillepanosta ja myymälän siisteydestä. Kaikki vaatteet laitetaan esille ripustimilla koon mukaan tai omalle osastolleen.

Asiakas voi esittää Kidialle hinnoitteluun liittyviä hintatoiveita. Jos hintatoive on Kidian näkemyksen mukaan liian korkea, tuote voidaan olla laittamatta myyntiin.

Kidia voi muuttaa alkuperäisiä hintoja kesken myyntijakson.

Kaikkien tuotteiden hintoja alennetaan automaattisesti Kidian toimesta myyntijakson viimeisten päivien aikana. Alennettuja tuotteita siirretään erilliselle alerekille myymälässä.


MYYNTIJAKSON PÄÄTTYMINEN

Myyntipalvelu päättyy varaukselle merkittynä päivänä.

Kun myyntijakso päättyy, myymättä jääneet tavarat keräillään Kidian toimesta pois myynnistä. Kidia pakkaa myymättä jääneet tuotteet asiakkaalle valmiiksi.

Asiakas voi noutaa myymättä jääneet tuotteet takaisin päättymispäivästä alkaen. Myynnissä olevia tavaroita ei voi noutaa ennen kuin keräily on valmis.

Kidia lähettää asiakkaalle jakson päättyessä ohjeviestin, johon merkittyyn päivään mennessä tavarat tulee noutaa myymälästä.

Noutamattomat tavarat siirtyvät Kidian omistukseen ja Kidia toimittaa ne jatkokierrätykseen. Noutamattomia tavaroita ei ole mahdollista saada takaisin enää sen jälkeen, kun ne on toimitettu jatkokierrätykseen.


JATKOKIERRÄTYS


Asiakas voi halutessaan luovuttaa myymättä jääneet tavarat jatkokierrätykseen. Jatkokierrätys on maksuton lisäpalvelu asiakkaalle.

Kidialle toimittaa lahjoituskelpoiset tuotteet ensisijaisesti Hope ry:lle hyväntekeväisyyteen.

Sellaiset tekstiilit, joita ei voi lahjoittaa eteenpäin, toimitetaan Sortti-asemalle poistotekstiilien keräykseen. Muut tuotteet lajitellaan asianmukaisesti oikeaan jätekeräykseen.

Asiakkaan on mahdollista myös noutaa osa myymättä jääneistä tavaroista ja jättää noudon yhteydessä osa jatkokierrätykseen.

Jos asiakas haluaa hyödyntää maksuttoman jatkokierrätyksen, siitä tulee ilmoittaa erikseen Kidialle.

Jatkokierrätykseen lajiteltuja tuotteita ei ole mahdollista saada takaisin lajittelun jälkeen.


MYYNTITUOTTOJEN TILITYS


Asikas näkee myyntijakson jälkeen tilitysraportin Kirpparikallesta. Kidia ei toimita asiakkalle erillistä myyntiraporttia.

Myyntituotot tilitetään KirppariKalleen kirjatulle pankkitilille 7 arkipäivän kuluessa myymättä jääneiden tavaroiden noutamisesta tai jatkokierrätyksestä.

Asiakkaan tulee lisätä oma tilinumero KirppariKallessa omiin tietoihin tilitystä varten. Tilinumeroa ei voi lisätä KirppariKallen mobiilisovelluksessa.

Kidia ei maksa tilityksiä käteisenä.


ONGELMATILANTEET

Kidia sitoutuu pitämään kaikista asiakkaan tuotteista tarkkaan huolta.

Kidia vastaa kaikista mahdollisista palvelun virheistä, joissa palvelua ei ole toteutettu näissä ehdoissa kuvatulla tavalla tai jos Kidia on laiminlyönyt muulla tavalla palvelun tuottamiseen liittyvät velvollisuutensa. Jos palvelussa on ollut virhe, se hyvitetään sopimuksen mukaan joko hinnan alennuksella, virheen korjauksella, hyvityksellä tai työn uusimisella.

Myymälässä pyritään ehkäisemään kaikki varkaudet. Myymälässä on käytössä tuotesuojaportit, ja myyntipalvelun hintaan kuuluu kovahälyttimet arvokkaampiin tuotteisiin. Henkilökunta valvoo myymälää aktiivisesti. Kaikki varkaudet ilmoitetaan poliisille.

Myyntijakson aikana kadonneet tuotteet pyritään jäljittämään mahdollisuuksien mukaan. Kidia vastaa todistettavasti tapahtuneesta tuotteen katoamisesta myyntijakson aikana.

Kidia vastaa sellaisista tilanteista, joissa tuote rikkoutuu selkeästi ja todistettavasti myyntipalvelun aikana myymälässä. Kidia ei vastaa tuotteiden piilevistä vioista, joiden ei voida selkeästi osoittaa aiheutuneen myyntipalvelun aikana. Kidia ei vastaa tulipalosta, vesivahingosta tai ilkivallasta aiheutuvasta vahingosta tuotteille.

Jos tuotteesta on irronnut hintalappu eikä Kidia pysty yksilöimään, kenen tuotteesta on kysymys, tuote siirretään hintalaputtomiin tuotteisiin. Myyjällä on oikeus käydä läpi hintalaputtomat tuotteet milloin tahansa myyntipalvelun aikana ja sen päättyessä. Jos näille tuotteille ei löydy omistajaa, ne toimitetaan jatkokierrätykseen 2 viikon kuluessa hintalaputtoman tuotteen löytymisestä.


VERKKOKAUPAN TOIMITUSEHDOT


Kidia Oy (y-tunnus 3183750-8) myy palveluita yksityishenkilöille Suomeen. Kidia tarjoaa myyntipalvelua käytetyille lastenvaatteille ja muille tarvikkeille. Nämä toimitusehdot soveltuvat palveluiden tilaamiseen Kidian verkkokaupassa.
Nämä toimitusehdot ovat voimassa 25.1.2021 alkaen. Kidia pidättää oikeuden päivittää toimitusehdot tarvittaessa.

Myyntipalvelun sopimusehdot

Maksamalla varauksen, asiakas hyväksyy Kidian myyntipalvelun sopimusehdot.
Sopimus myyntipalvelusta syntyy sillä hetkellä, kun ostaja maksaa palvelun Kidian verkkokaupan kassalla. Tekemällä varauksen asiakas sitoutuu toimittamaan myyntikelpoiset myytävät tuotteet Kidialle sovitussa ajassa. Kidia sitoutuu tuottamaan palvelun näissä ehdoissa kuvatulla tavalla. Sopimus sitoo kumpaakin osapuolta.

Hinnat

Palveluiden hinnat on esitetty verkkokaupan tuote-esittelyn yhteydessä. Kidia pidättää oikeuden hintojen muutoksiin. Hinnat sisältävät arvonlisäveron (24%), joka ilmenee ostoskorissa ja tilausvahvistuksessa.

Tilaaminen ja sopimus

Asiakas voi tilata palveluita Kidian verkkokaupass lisäämällä niitä ostoskoriin ja vahvistamalla tilauksen sekä maksamalla ostoskorin sisällön maksupalvelussa. Tilauksen yhteydessä asiakkaan edellytetään tutustuneen ja sitoutuneen kulloinkin voimassa oleviin toimitusehtoihin.

Maksaminen

Verkkokaupan maksuvälittäjänä toimii Visma Pay (Paybyway Oy, y-tunnus 2486559-4), joka on rekisteröity Finanssivalvonnan ylläpitämään maksulaitosrekisteriin. Maksamiseen siirrytään Visma Payn verkkopalvelun kautta ja tiliotteella ja laskulla maksun saajana näkyy Visma Pay tai Paybyway Oy. Visma Pay välittää maksut verkkokauppiaalle.

Maksaminen on turvallista, sillä kaikki maksutapahtumaa koskevat tiedot välitetään salattua yhteyttä käyttäen niin ettei kukaan ulkopuolinen taho näe maksutapahtuman tietoja.

Kauppa syntyy verkkokaupan asiakkaan ja verkkokaupan välille. Verkkokaupan vastuulla ovat kaikki kauppaan liittyvät velvoitteet.

Lue lisää Visma Paysta

Maksutavat

PayForm-palvelun kautta voit maksaa
verkkopankkitunnuksilla
lompakolla
maksukorteilla (credit/debit)
laskulla tai
osamaksulla.

Käytettävissä ovat seuraavat maksutavat: Osuuspankki, Nordea, Danske Bank, Oma Säästöpankki, Säästöpankki, Aktia, Paikallisosuuspankit, S-Pankki, Handelsbanken, Ålandsbanken, MobilePay, Masterpass, Pivo, Visa-, Visa Debit-, Visa Electron-, MasterCard- ja Debit MasterCard -kortit, sekä Jousto ja Enterpay Lasku yritykselle.

MobilePay: Voit maksaa MobilePay-lompakollasi mikäli olet sallinut verkkokaupoissa maksamisen sovelluksen asetuksista. MobilePay-lompakolla suoritetut maksut veloitetaan lompakkoon liitetyltä maksukortilta. Mikäli maksun veloittaminen maksukortilta epäonnistuu, MobilePay-lompakolla maksaminen ei ole mahdollista verkkokaupassa.

Pivo: Käyttöehdot ovat tarjolla Pivon sivuilla: https://pivo.fi/kayttoehdot/pivon-kayttoehdot/

Jousto lasku ja osamaksu on kotimainen palvelu, jolla teet ostoksesi nopeasti ja turvallisesti. Jousto on tarkoitettu yksityishenkilöille, jotka ovat hoitaneet raha-asiansa moitteettomasti. Joustolla saat 30 vuorokautta korotonta ja kulutonta maksuaikaa. Laskun saatuasi voit päättää maksatko sen kokonaan vai osissa. Osamaksulla voit maksaa ostoksesi jopa 36:ssa erässä, alkaen 9,90 eur/kk. Jousto osamaksun kustannukset ovat 3,90 eur/kk ja 19,90%:n luottokorko. Voit maksaa Joustolla 30–3000 euron ostoksia. Luotonmyöntäjänä toimii Aurajoki Nordic Oy. Lue lisää Joustosta osoitteessa www.jousto.com.

Bambora PayForm -maksupalvelun yhteystiedot
Bambora PayForm, Paybyway Oy (Y-tunnus 2486559-4)
Sähköposti: payform@bambora.com
Puhelin: 09 315 82 555 (arkisin klo 9-17)
Postiosoite: Laserkatu 6, 53850 Lappeenranta

Tilaus- ja maksuvahvistus

Onnistuneen tilauksen jälkeen asiakkaalle lähetetään tilausvahvistus asiakkaan ilmoittamaan sähköpostiosoitteen. Sähköpostiosoitteen oikeellisuus tulee varmistaa ennen tilauksen maksamista. Tilausvahvistuksessa vahvistetaan myös käytetty maksutapa sekä tuotteet, jotka tilaukseen kuuluvat.

Palvelun toimitusaika

Myyntipalvelun ajankohta määritellään tilauksen yhteydessä. Kidia pidättää oikeuden siirtää varattua ajankohtaa.

Peruutusoikeus

Kuluttajana asiakkaalla on Suomen kuluttajansuojalain mukainen oikeus peruuttaa tilaus ilmoittamalla tästä Kidialle viimeistään 14 päivän kuluttua palvelusopimuksen tekemisestä. Jos varattu myyntijakso on jo käynnistynyt, myyntijaksoa ei enää voi peruuttaa.

Peruuttamisilmoitus tulee tehdä selkeästi sähköpostitse: info@kidia.fi
Kidia palauttaa tilauksesta maksatut rahat viivytyksettä kuluttajasuojalain mukaisesti.

Asiakaspalvelu

Kidian henkilökunta auttaa kaikissa tilaukseen liittyvissä kysymyksissä:
Kidia Oy
Puhelin 040 197 1800
Sähköposti: info@kidia.fi

Vastuunrajoitus

Kidia Oy ei vastaa mistään tilaukseen liittyvästä tai mistään edellä mainitusta aiheutuneesta välillisestä tai välittömästä tai muusta vahingosta paitsi siihen asti kuin pakottava määräys kuluttajanasuojalaissa tai muussa pakottavassa laissa on kyseisen vahingon osalta toisin määrännyt.

Erimielisyydet

Kaikki erimielisyydet pyritään selvittämään ensisijaisesti sovittelemalla.

Jos kauppasopimusta koskevaa erimielisyyttä ei saada ratkaistuksi osapuolten välisillä neuvotteluilla, kuluttaja voi saattaa asian kuluttajariitalautakunnan (www.kuluttajariita.fi) ratkaistavaksi. Ennen asian viemistä kuluttajariitalautakunnan käsittelyyn kuluttajan tulee olla yhteydessä maistraattien kuluttajaneuvontaan (www.kuluttajaneuvonta.fi).



MUUT EHDOT

Myyntiin tuodut tuotteet myydään Kidian myymälässä komissiokauppana, jolloin kaikki tuotteet ovat myyntipalvelun varanneen asiakkaan omistuksessa, kunnes ostaja-asiakas tekee kaupan Kidian kanssa. Kidia myy verotta ostamansa käytetyn tavaran lopulliselle asiakkaalle komissionäärinä. Ostohetkellä tapahtuu kaksi myyntiä: myyjäasiakkaan myynti Kidialle ja Kidian lukuun tapahtuva myynti loppuasiakkaalle.

Myyntiin sovelletaan käytettyjen tavaroiden myynnissä arvonlisäverolaissa (AVL 79 a §) tarkoitettua marginaaliverotusmenettelyä. Tästä johtuen myytävien tavaroiden arvonlisävero on 0%. Kidia omasta voittomarginaalistaan sekä verkkokaupassa maksetuista käsittelymaksuista 24% arvonlisäveron.

Molemmilla osapuolilla on mahdollisuus perua tai siirtää myyntipalvelun vetoamalla ylivoimaiseen esteeseen, johon ei ole voitu varautua ja joka estää estää sopimuksenmukaisen suoritusvelvollisuuden täyttämisen.Ylivoimainen este tarkoittaa sellaista osapuolelle ilmaantunutta yllättävää ja ennalta arvaamatonta tapahtumaa, joka estää näiden ehtojen mukaisen suorituksen tekemisen. Ylivoimainen este voi olla esimerkiksi sota, kulkutauti, luonnonmullistus tai viranomaisen antama kielto tai määräys.

Näitä ehtoja on päivitetty viimeksi 14.12.2021