Myyntipalvelun ehdot

➔ Varaamalla Kidian myyntipalvelun hyväksyt nämä ehdot ja sitoudut toimittamaan myyntikelpoiset myytävät tuotteet Kidialle sovitussa ajassa.
➔ Kidia vastaa tuotteiden hinnoittelusta, esillepanosta ja myynnistä.


MYYTÄVÄT TUOTTEET

Pidämme Kidialla valikoiman laadukkaana, joten valitsemme myyntiin ainoastaan ajankohtaisia kohtuullisen uusia ja hyväkuntoisia tuotteita.
Karsimme hinnoitteluvaiheessa sellaiset vaatteet pois, joille arviomme mukaan ei ole kysyntää tuotteen kunnon, merkin, iän tai mallin perusteella.

Olemme koonneet avuksesi ohjeet, mitä voit tuoda myyntiin. Saat parhaan tuoton myyntijaksollasi lukemalla huolella kaikki ohjeet.


MYYNTIPALVELUN HINTA

  • Kidian myyntipalvelun hinta perustuu myytävien tuotteiden määrään: voit valita joko ison tai pienen myyntipaketin.
  • Käsiteltyihin tuotteisiin lasketaan kaikki myyntiin tuomasi tuotteet, myös myymättömät ja myynnistä karsitut tuotteet.

Myyntipalvelun kokonaishinta

Kidian vaivattoman täyspalvelun hinta koostuu käsittelymaksusta ja myyntiprovisiosta ja se maksetaan kolmessa osassa:

  1. Maksat varauksen yhteydessä käsittelymaksua valitsemasi myyntipaketin mukaan 7,90€ – 19,90€
  2. Kun myyntijaksosi päättyy, kertyneestä myyntituotosta vähennetään ensin myyntiprovisio 50%
  3. Tämän jälkeen sinulle jäävästä osuudesta vähennetään käsittelymaksua 0,40€ / tuote käsiteltyjen tuotteiden määrän mukaan
check_box

PIENI PAKETTI

Myy vähemmän kerralla tehokkaasti.

Voit myydä 10-50 tuotetta
Maksat varauksen yhteydessä 7,90€
Provisio 50%
vähennetään myyntituotoistasi jakson päättyessä
Käsittelymaksu 0,40€ per tuote
vähennetään provision jälkeen osuudestasi jakson päättyessä
check_box

ISO PAKETTI

Kun haluat myydä kerralla enemmän

Voit myydä 51-100 tuotetta
Maksat varauksen yhteydessä 19,90€
Provisio 50%
vähennetään myyntituotoistasi jakson päättyessä
Käsittelymaksu 0,40€ per tuote
vähennetään provision jälkeen osuudestasi jakson päättyessä
check_box

LAPSET + AIKUISET

Myy lasten ja aikuisten vaatteita yhtä aikaa

Voit myydä 10-50 tuotetta lasten puolella ja 10-50 tuotetta aikuisten puolella
Maksat varauksen yhteydessä 19,90€
Provisio 50%
vähennetään myyntituotoistasi jakson päättyessä
Käsittelymaksu 0,40€ per tuote
vähennetään provision jälkeen osuudestasi jakson päättyessä
check_box

ETÄPAKETTI

Kun lähettää tuotteet myyntiin postitse

Voit myydä 10-50 tuotetta
Maksat varauksen yhteydessä 14,90€
Provisio 50%
vähennetään myyntituotoistasi jakson päättyessä
Käsittelymaksu 0,40€ per tuote
vähennetään provision jälkeen osuudestasi jakson päättyessä

Huomaathan, että myyntituotostasi vähennetään ensin provisio ja maksat käsittelymaksun jäljelle jäävästä omasta osuudestasi.

Esimerkki pieni myyntipaketti

  • Varaat pienen myyntipaketin ja maksat varaushetkellä käsittelymaksun 7,90€.
  • Tuot myyntiin 50 tuotetta ja myyntituottosi on 200€
  • Myyntituotostasi vähennetään ensin 50% provisio eli 100,00€
  • Tämän jälkeen sinulle jäävästä osuudesta vähennetään tuotteiden käsittelymaksu:
    50 x 0,40€ = 20,00€
  • Tilityksesi jakson päättyessä on siis:
    200,00€ – 100,00€ – 20,00€
    =80,00€
  • Palvelun kokonaishinta sinulle on:
    7,90€ + 100,00€ + 20,00€
    = 127,90€
  • Todellinen sinulle käteen jäävä osuus, jossa huomioitu kaikki palvelumaksut:
    200,00€ – 7,90€ – 100,00€ – 20,00€
    =72,10€

Esimerkki

  • Varaat ison myyntipaketin ja maksat varaushetkellä käsittelymaksun 19,90€.
  • Tuot myyntiin 100 tuotetta ja myyntituottosi on 450€
  • Myyntituotostasi vähennetään ensin 50% provisio eli 225,00€
  • Tämän jälkeen sinulle jäävästä osuudesta vähennetään käsittelymaksua
    100 x 0,40€ = 40,00€
  • Tilityksesi jakson päättyessä on siis:
    450,00€ – 225,00€ – 40,00€
    = 185,00€
  • Palvelun kokonaishinta sinulle on:
    19,90€ + 225,00€ + 40,00€
    = 284,90€
  • Todellinen sinulle käteen jäävä osuus, jossa huomioitu kaikki palvelumaksut:
    450,00€ – 19,90€ – 225,00€ – 40,00€
    = 165,10€

Huomaathan, ettei varauksen yhteydessä maksettavaa käsittelymaksua hyvitetä tilityksen yhteydessä, vaan se on osa palvelun kokonaismaksua.


TUOTTEIDEN LASKEMINEN

Voit tuoda myyntiin korkeintaan vain sen määrän tuotteita kuin mille olet varannut jakson!

Pieneen myyntijaksoon voi tuoda korkeintaan 50 ja isoon myyntijaksoon korkeintaan 100 tuotetta.

Jos haluat tuoda enemmän tuotteita myyntiin, kysythän etukäteen, onko se mahdollista. Huomaathan, ettet voi omatoimisesti vaihtaa myyntijaksoasi isompaan myyntipakettiin.

Huomaathan, että voit tuoda myyntiin vain sen verran tuotteita kuin mille, olet myyntijakson valinnut. Jos tuot myyntiin enemmän tuotteita kuin mitä varaamaasi tuotepakettiin kuuluu, veloitamme lisämaksuna hinnastomme mukaisen hintaerotuksen myyntituotoistasi.

Jos tuot myyntiin pienen tuotepaketin verran tuotteita, vaikka olet varannut ison paketin, hyvitämme hintaerotuksen sinulle tilityksen yhteydessä.

  • Yksi tuote on Kidialla yhtä kuin yksi hintalappu.
  • Selkeät setit ja tuotekokonaisuudet lasketaan siis yhdeksi tuotteeksi, kuten esimerkiksi sukkaparit, kengät, kaksiosaiset yöasut jne.
  • Yksi vaate on siis aina yksi tuote ellei kyseessä ole selkeä asukokonaisuus.
  • Vaatteista ei voi muodotaa itse tuotepaketteja. Emme laita siis myyntiin useampia tuotteita niputettuna yhteen (esimerkiksi 4 bodya tai paitaa)
  • Sen sijaan esimerkiksi pikkuleluja (Legot yms.) on usein järkevää myydä yhtenä tuotteena pakattuna esimerkiksi pikkupussiin. Nämä lasketaan yhdeksi tuotteeksi. Lelujen tulee kuitenkin olla selkeästi samaa sarjaa tai samankaltaisia.
  • Sukkia ja alushousuja myymme 2-3 parin seteissä, jolloin yksi setti vastaa siis yhtä tuotetta.
  • Emme laita myyntiin sukka- tai alushousupusseja, joissa on monta paria pussin sisällä. Jos tällaisia on pusseja on mukana myyntitavaroiden joukossa, ne karsitaan pois myynnistä tai puretaan erillisiksi tuotteiksi.
  • Jos olet epävarma, voit aina kysyä meiltä apua!

MYYNTIPALVELUN VARAAMINEN

  • Kidian myyntipalvelu varataan verkkokaupan kautta.
  • Ennen varausta tulee huolella perehtyä myyjän ehtoihin ja ohjeisiin.
  • Varauksen yhteydessä valitaan myymälä, ajankohta sekä tuotepaketti.
  • Varauksen yhteydessä maksetaan myyntijakson käsittelymaksu verkkokaupan kassalla.
  • Lähetämme varauksen jälkeen sinulle varausvahvistuksen ja tunnukset Kirpparikalleen.

KIRPPARIKALLE

  • Kidialla on käytössä KirppariKalle ohjelmisto, jonka kautta tapahtuu varausten hallinta, tuotteiden hinnoittelu, myynti, raportointi ja tuottojen tilitys.
  • Tehtyäsi varauksen verkkokaupassa luomme sinulle asiakastilin ja varauksen Kirpparikalleen.
  • Saat tunnukset Kirpparikalleen sähköpostitse ja tekstiviestillä. Sinun tulee hyväksyä Kirpparikallen käyttöehdot ensimmäisellä käyttökerralla.
  • Jos olet käyttänyt Kirpparikallea aiemmin muualla, aiemmat tunnukset on mahdollista yhdistää Kidian tunnukseen.
  • Sinun tulee tarkistaa omat tiedot Kirpparikallessa ja lisätä tilinumero omat tiedot -sivulle tilitystä varten.

Kirjaudu Kirpparikalleen

Oletko käyttänyt Kirpparikallea aiemmin toisella kirpputorilla?

Jos sinulla on ennestään tunnus Kirpparikalleen jollekin toiselle kirpputorille, voit liittää sen Kidian Kirpparikalleen. Klikkaa alta myymälän linkkiä, johon haluat liittää oman tunnuksen.

Lataa Kirpparikallen sovellus puhelimeesi

Kidian KirppariKalle on käytössäsi myös maksuttomalla mobiilisovelluksella. Voit seurata myyntiäsi entistä helpommin missä ja milloin tahansa. Lataa sovellus puhelimeesi klikkaamalla alla olevaa oman puhelinmallisi kuvaketta ja kirjaudu sisään.

lataa app storesta -ikoni
lataa google play -kaupasta -ikoni

Tunnukset hukassa tai ongelmia kirjautumisen kanssa?

Voit tilata itse uuden salasanan kirjatumissivulta, jos olet unohtanut salasanasi.

Ota meihin yhteyttä, jos sinulla on mitä tahansa ongelmia kirjautumisen kanssa – autamme mielellämme!


TUOTTEIDEN VALMISTELEMINEN MYYNTIIN

  • Sinun tulee valmistella kaikki tuotteet myyntiä varten
  • Myyntiin voi tuoda ainoastaan ehjiä, puhtaita ja siistikuntoisia tuotteita.
  • Kaikki vaatteet tulee pestä ennen myyntiä hajusteettomalla pesuaineella.
  • Kaikki ryppyiset vaatteet tulee silittää.
  • Kaikki vaatteet tulee napittaa kiinni.
  • Vaatteista tulee poistaa myös nypyt, nukat ja karvat.
  • Kengät, lelut ja muut tarvikkeet tulee puhdistaa ennen myyntiä.
  • Pitkään säilytetyt vaatteet tulee pestä tai tuulettaa ennen myyntiin tuomista.
  • Kaikki tavarat tulee pakata siististi kassiin tai pahvilaatikkoon.

TAVAROIDEN TOIMITTAMINEN

  • Lähetämme sinulle ennen myyntipalvelun käynnistymistä ohjeet tavaroiden toimittamiseen sähköpostilla ja tekstiviestillä. Muista tarkistaa, ettei ohjeviesti päädy roskapostikansioon.
  • Sinun tulee lukea huolella aloittavan myyjän ohjeet ennen tavaroiden toimittamista.
  • Ohjeviestistä löydät päivämäärän mihin mennessä sinun tulee toimittaa tavarat (5-7 päivää ennen varauksen aloituspäivää).
  • Tavarat tulee toimittaa siihen myymälään, mihin olet varannut myyntijakson myymälän aukioloaikana.
  • Jos olet varannut etämyyntijakson, toimita tavarat saamiesi ohjeiden mukaan postiin ajoissa.
  • Jos et pysty toimittamaan tavaroita ajoissa, ole meihin hyvissä ajoin yhteydessä.

HINNOITTELU JA ESILLEPANO

  • Kidian henkilöstö huolehtii tuotteiden hinnoittelusta ja päättää hinnat myytäville tuotteille.
  • Hinnoittelu tehdään Kirpparikallessa. Pääset katsomaan hinnoitellut tuotteet Kirpparikallesta valikon kohdasta ”Tuotteiden hinnoittelu”.
  • Hinnoittelu perustuu Kidian henkilöstön kokemukseen ja asiantuntemukseen.
  • Hinnoittelussa otetaan huomioon tuotteen kunto ja kysyntä myyntihetkellä.
  • Voi esittää Kidialle hinnoitteluun liittyviä hintatoiveita. Jos hintatoive poikkeaa kovasti Kidian hinta-arviosta, tuote voidaan olla laittamatta myyntiin.
  • Kidia vastaa myös tuotteiden esillepanosta ja myymälän siisteydestä.
  • Kaikki vaatteet laitetaan esille ripustimilla koon mukaan tai omalle osastolleen.
  • Huolehdimme myymälän siisteydestä ja esillepanosta päivittäin.

MYYNNISTÄ KARSITUT TUOTTEET

  • Karsimme hinnoitteluvaiheessa myynnistä pois kaikki ehtojen vastaiset tuotteet.
  • Kirjaamme Kirpparikalleen ylös myynnistä karsitut tuotteet ja perustelun karsinnalle.
  • Käsittelymaksu tulee maksaa myös niistä tuotteista, joita ei ole laitettu myyntiin.
  • Myynnistä karsittujen tuotteiden tilalle ei voi tuoda korvaavia tuotteita myyntiin.
  • Saat myynnistä karsitut tuotteet itsellesi takaisin tai voimme halutessasi jatkokierrättää ne puolestasi.

⚠️ Jos hinnoittelun yhteydessä toteamme, että valtaosa myyntijaksolle toimitetuista tuotteista ei sovellu myyntiin, pidätämme oikeuden perua myyntijakson. Olemme tällöin yhteydessä myyjään ja palautamme maksetun käsittelymaksun. Myyjän tulee noutaa tavarat myymälästämme itselleen takaisin viikon kuluesa.


MYYNTIJAKSON KÄYNNISTYMINEN

  • Myyntijaksosi käynnistyy, kun kaikki tavarasi on hinnoiteltu ja aseteltu myyntiin myymälässä.
  • Kaikki tavarasi ovat myynnissä viimeistään varauksesi aloituspäivänä.
  • Todellinen aloituspäivä voi olla jo muutama päivä tätä aiemmin. Jos myyntijakso käynnistyy aiemmin, se ei vaikuta jakson päättymispäivään.
  • Myytävät tavarat ovat myynnissä Kidian myymälässä vähintään 14 myyntipäivän ajan.
  • Myyntipäiviä voi kertyä enemmänkin Kidian hinnoitteluaikataulusta riippuen.
  • Myyntijakson aloitus lasketaan ensimmäisestä varsinaisesta myyntipäivästä.
  • Kun myyntijakso on käynnistynyt, et voi enää toimittaa lisää tuotteita myyntiin.
  • Myyntijaksoon ei lasketa mukaan päiviä, jolloin myymälä on suljettu.

HINTOJEN ALENTAMINEN

  • Kidia voi muuttaa alkuperäisiä hintoja kesken myyntijakson, jos tuote ei löydä ostajaa alkuperäisellä hinnalla.
  • Kaikkien tuotteiden hintoja alennetaan automaattisesti Kidian toimesta myyntijakson viimeisten päivien ajaksi.
  • Hintoja alennetaan prosenttialennuksilla, jotka merkitään tuotteeseen alennuslapulla.
  • Alennettuja tuotteita siirretään erilliselle alerekille myymälässä.

MYYNTIJAKSON PÄÄTTYMINEN

  • Myyntijakson päättyessä keräämme kaikki myymättä jääneet tuotteet pois myymälästämme.
  • Voit valita haluatko myymättä jääneet tuotteet takaisin vai haluatko lahjoittaa ne jatkokierrätyspalvelumme kautta hyväntekeväisyyteen.
  • Jos haluat noutaa myymättä jääneet tuotteet takaisin, odota ilmoitusta jakson päättymisestä. Myynnissä olevia tavaroita ei voi noutaa ennen kuin keräilymme on valmis.
  • Kun olet saanut ilmoituksen jakson päättymisestä, sinun tulee noutaa tavarat viestissä merkittyyn päivään mennessä.
  • Maksamme sinulle tilityksen sen jälkeen, kun olet noutanut tavarat.
  • Noutamattomat tavarat siirtyvät Kidian omistukseen ja toimitamme ne jatkokierrätykseen.
  • Noutamattomia tavaroita ei ole mahdollista saada takaisin enää sen jälkeen, kun ne on toimitettu jatkokierrätykseen.

JATKOKIERRÄTYS

  • Jatkokierrätys on maksuton lisäpalvelu Kidian myyntipalveluun.
  • Jos haluat tuotteillesi jatkokierrätyksen, ilmoita siitä meille.
  • Toimitamme kaikki lahjoituskelpoiset tuotteet Hope ry:lle hyväntekeväisyyteen vähävaraisten perheiden tueksi.
  • Sellaiset tekstiilit, joita ei voi lahjoittaa eteenpäin, toimitamme poistotekstiilien keräykseen.
  • Muut tuotteet lajittelemme asianmukaisesti oikeaan jätekeräykseen.
  • Kun myyntijaksosi päättyy, lajittelemme tavarasi jatkokierrätykseen ja laitamme tilityksesi sinulle suoraan maksuun. Tällöin sinun ei siis tarvitse tehdä enää mitään jakson päättyessä.
  • Sinun on mahdollista myös noutaa osa myymättä jääneistä tavaroista ja jättää noudon yhteydessä osa jatkokierrätykseen.
  • Jatkokierrätykseen lajiteltuja tuotteita ei ole mahdollista saada takaisin lajittelun jälkeen.

MYYNTITUOTTOJEN TILITYS

  • Näet myyntijakson jälkeen tilitysraportin Kirpparikallesta.
  • Myyntituotot tilitetään KirppariKalleen kirjatulle pankkitilille 7 arkipäivän kuluessa myymättä jääneiden tavaroiden noutamisesta tai jatkokierrätyksestä.
  • Sinun tulee lisätä oma tilinumero KirppariKallessa omat tiedot -sivulle tilitystä varten. Tilinumeroa ei voi lisätä KirppariKallen mobiilisovelluksessa.
  • Ota meihin yhteyttä, jos et voi ottaa vastaan tilitystä pankkitilille.

MUUTOKSET VARAUKSEEN

  • Ota meihin yhteyttä, jos haluat tehdä muutoksia tekemääsi varaukseen – yleensä muutokset onnistuvat!
  • Huomaathan, että jos myyntipalvelusi on jo käynnistynyt, emme voi enää tehdä muutoksia varaukseen.
  • Jos tuot myyntiin pienen tuotepaketin verran tuotteita, vaikka olet varannut ison paketin, hyvitämme hintaerotuksen sinulle tilityksen yhteydessä.
  • Voit halutessasi siirtää varaukseksi ajankohtaa. Ota meihin yhteyttä, niin etsitään uusi sopiva ajankohta varaukselle.
  • Voit myös perua tekemäsi varauksen ennen sen alkua. Jos perut varauksen, hyvitämme sinulle maksamasi käsittelymaksun hinnan. Hyvitys maksetaan verkkokauppamme maksunvälittäjän Visma Payn kautta.

Saat meihin yhteyden sähköpostitse ja puhelimitse.

✉️ info@kidia.fi

📞 Kidia Hertsi – 0401971800

📞 Kidia Myyrmanni – 0408405577

📞 Kidia Ainoa – 0406762274


MYYNTIJAKSON ONGELMATILANTEET

  • Me Kidialla sitoudumme pitämään huolta kaikista asiakkaiden tuotteista tarkkaan myyntijakson ajan.
  • Kidia vastaa kaikista mahdollisista palvelun virheistä, joissa palvelua ei ole toteutettu näissä ehdoissa kuvatulla tavalla tai jos Kidia on laiminlyönyt muulla tavalla palvelun tuottamiseen liittyvät velvollisuutensa.
  • Jos palvelussa ilmenee virhe, se hyvitetään sopimuksen mukaan joko hinnan alennuksella, virheen korjauksella, hyvityksellä tai työn uusimisella.
  • Kidian myymälöissä pyritään ehkäisemään kaikki varkaudet. Myymälässä on käytössä tuotesuojaportit, ja myyntipalvelun hintaan kuuluu kovahälyttimet arvokkaampiin tuotteisiin. Henkilökunta valvoo myymälää aktiivisesti. Kaikki varkaudet ilmoitetaan poliisille.
  • Myyntijakson aikana kadonneet tuotteet pyritään jäljittämään mahdollisuuksien mukaan. Kidia vastaa todistettavasti tapahtuneesta tuotteen katoamisesta myyntijakson aikana. Kadonneet tuotteet hyvitetään asiakkaalle Kirpparikalleen kirjatun myyntihinnan mukaisesti.
  • Kidia vastaa sellaisista tilanteista, joissa tuote rikkoutuu selkeästi ja todistettavasti myyntipalvelun aikana myymälässä. Kidia ei vastaa tuotteiden piilevistä vioista, joiden ei voida selkeästi osoittaa aiheutuneen myyntipalvelun aikana.
  • Kidia ei vastaa tulipalosta, vesivahingosta tai ilkivallasta aiheutuvasta vahingosta tuotteille.
  • Jos tuotteesta on irronnut hintalappu eikä Kidia pysty yksilöimään, kenen tuotteesta on kysymys, tuote siirretään hintalaputtomiin tuotteisiin. Myyjällä on oikeus käydä läpi hintalaputtomat tuotteet milloin tahansa myyntipalvelun aikana ja sen päättyessä. Jos näille tuotteille ei löydy omistajaa, ne toimitetaan jatkokierrätykseen 2 viikon kuluessa hintalaputtoman tuotteen löytymisestä.

VERKKOKAUPAN TILAUS- JA TOIMITUSEHDOT

Kidia Oy (y-tunnus 3183750-8) myy palveluita yksityishenkilöille Suomeen. Kidia tarjoaa myyntipalvelua käytetyille lastenvaatteille ja muille tarvikkeille. Nämä toimitusehdot soveltuvat palveluiden tilaamiseen Kidian verkkokaupassa. Nämä toimitusehdot ovat voimassa 25.1.2021 alkaen. Kidia pidättää oikeuden päivittää toimitusehdot tarvittaessa.

Myyntipalvelun sopimusehdot

Maksamalla varauksen, asiakas hyväksyy Kidian myyntipalvelun sopimusehdot.
Sopimus myyntipalvelusta syntyy sillä hetkellä, kun ostaja maksaa palvelun Kidian verkkokaupan kassalla. Tekemällä varauksen asiakas sitoutuu toimittamaan myyntikelpoiset myytävät tuotteet Kidialle sovitussa ajassa. Kidia sitoutuu tuottamaan palvelun näissä ehdoissa kuvatulla tavalla. Sopimus sitoo kumpaakin osapuolta.

Hinnat

Palveluiden hinnat on esitetty verkkokaupan tuote-esittelyn yhteydessä. Kidia pidättää oikeuden hintojen muutoksiin. Hinnat sisältävät arvonlisäveron (24%), joka ilmenee ostoskorissa ja tilausvahvistuksessa.

Tilaaminen ja sopimus

Asiakas voi tilata palveluita Kidian verkkokaupass lisäämällä niitä ostoskoriin ja vahvistamalla tilauksen sekä maksamalla ostoskorin sisällön maksupalvelussa. Tilauksen yhteydessä asiakkaan edellytetään tutustuneen ja sitoutuneen kulloinkin voimassa oleviin toimitusehtoihin.

Maksaminen

Verkkokaupan maksuvälittäjänä toimii Visma Pay (Paybyway Oy, y-tunnus 2486559-4), joka on rekisteröity Finanssivalvonnan ylläpitämään maksulaitosrekisteriin. Maksamiseen siirrytään Visma Payn verkkopalvelun kautta ja tiliotteella ja laskulla maksun saajana näkyy Visma Pay tai Paybyway Oy. Visma Pay välittää maksut verkkokauppiaalle.

Maksaminen on turvallista, sillä kaikki maksutapahtumaa koskevat tiedot välitetään salattua yhteyttä käyttäen niin ettei kukaan ulkopuolinen taho näe maksutapahtuman tietoja.

Kauppa syntyy verkkokaupan asiakkaan ja verkkokaupan välille. Verkkokaupan vastuulla ovat kaikki kauppaan liittyvät velvoitteet.

Lue lisää Visma Paysta

Maksutavat

PayForm-palvelun kautta voit maksaa
verkkopankkitunnuksilla
lompakolla
maksukorteilla (credit/debit)
laskulla tai
osamaksulla.

Käytettävissä ovat seuraavat maksutavat: Osuuspankki, Nordea, Danske Bank, Oma Säästöpankki, Säästöpankki, Aktia, Paikallisosuuspankit, S-Pankki, Handelsbanken, Ålandsbanken, MobilePay, Masterpass, Pivo, Visa-, Visa Debit-, Visa Electron-, MasterCard- ja Debit MasterCard -kortit, sekä Jousto ja Enterpay Lasku yritykselle.

MobilePay: Voit maksaa MobilePay-lompakollasi mikäli olet sallinut verkkokaupoissa maksamisen sovelluksen asetuksista. MobilePay-lompakolla suoritetut maksut veloitetaan lompakkoon liitetyltä maksukortilta. Mikäli maksun veloittaminen maksukortilta epäonnistuu, MobilePay-lompakolla maksaminen ei ole mahdollista verkkokaupassa.

Pivo: Käyttöehdot ovat tarjolla Pivon sivuilla: https://pivo.fi/kayttoehdot/pivon-kayttoehdot/

Jousto lasku ja osamaksu on kotimainen palvelu, jolla teet ostoksesi nopeasti ja turvallisesti. Jousto on tarkoitettu yksityishenkilöille, jotka ovat hoitaneet raha-asiansa moitteettomasti. Joustolla saat 30 vuorokautta korotonta ja kulutonta maksuaikaa. Laskun saatuasi voit päättää maksatko sen kokonaan vai osissa. Osamaksulla voit maksaa ostoksesi jopa 36:ssa erässä, alkaen 9,90 eur/kk. Jousto osamaksun kustannukset ovat 3,90 eur/kk ja 19,90%:n luottokorko. Voit maksaa Joustolla 30–3000 euron ostoksia. Luotonmyöntäjänä toimii Aurajoki Nordic Oy. Lue lisää Joustosta osoitteessa www.jousto.com.

Bambora PayForm -maksupalvelun yhteystiedot
Bambora PayForm, Paybyway Oy (Y-tunnus 2486559-4)
Sähköposti: payform@bambora.com
Puhelin: 09 315 82 555 (arkisin klo 9-17)
Postiosoite: Laserkatu 6, 53850 Lappeenranta

Tilaus- ja maksuvahvistus

Onnistuneen tilauksen jälkeen asiakkaalle lähetetään tilausvahvistus asiakkaan ilmoittamaan sähköpostiosoitteen. Sähköpostiosoitteen oikeellisuus tulee varmistaa ennen tilauksen maksamista. Tilausvahvistuksessa vahvistetaan myös käytetty maksutapa sekä tuotteet, jotka tilaukseen kuuluvat.

Palvelun toimitusaika

Myyntipalvelun ajankohta määritellään tilauksen yhteydessä. Kidia pidättää oikeuden siirtää varattua ajankohtaa.

Peruutusoikeus

Kuluttajana asiakkaalla on Suomen kuluttajansuojalain mukainen oikeus peruuttaa tilaus ilmoittamalla tästä Kidialle viimeistään 14 päivän kuluttua palvelusopimuksen tekemisestä. Jos varattu myyntijakso on jo käynnistynyt, myyntijaksoa ei enää voi peruuttaa.

Peruuttamisilmoitus tulee tehdä selkeästi sähköpostitse: info@kidia.fi
Kidia palauttaa tilauksesta maksatut rahat viivytyksettä kuluttajasuojalain mukaisesti.

Asiakaspalvelu

Kidian henkilökunta auttaa kaikissa tilaukseen liittyvissä kysymyksissä:
Kidia Oy
Puhelin 040 197 1800
Sähköposti: info@kidia.fi

Vastuunrajoitus

Kidia Oy ei vastaa mistään tilaukseen liittyvästä tai mistään edellä mainitusta aiheutuneesta välillisestä tai välittömästä tai muusta vahingosta paitsi siihen asti kuin pakottava määräys kuluttajanasuojalaissa tai muussa pakottavassa laissa on kyseisen vahingon osalta toisin määrännyt.

Erimielisyydet

Kaikki erimielisyydet pyritään selvittämään ensisijaisesti sovittelemalla.

Jos kauppasopimusta koskevaa erimielisyyttä ei saada ratkaistuksi osapuolten välisillä neuvotteluilla, kuluttaja voi saattaa asian kuluttajariitalautakunnan (www.kuluttajariita.fi) ratkaistavaksi. Ennen asian viemistä kuluttajariitalautakunnan käsittelyyn kuluttajan tulee olla yhteydessä maistraattien kuluttajaneuvontaan (www.kuluttajaneuvonta.fi).


MUUT EHDOT

  • Myyntiin tuodut tuotteet myydään Kidian myymälässä komissiokauppana, jolloin kaikki tuotteet ovat myyntipalvelun varanneen asiakkaan omistuksessa, kunnes ostaja-asiakas tekee kaupan Kidian kanssa.
  • Kidia myy verotta ostamansa käytetyn tavaran lopulliselle asiakkaalle komissionäärinä.
  • Ostohetkellä tapahtuu kaksi myyntiä: myyjäasiakkaan myynti Kidialle ja Kidian lukuun tapahtuva myynti loppuasiakkaalle.
  • Myyntiin sovelletaan käytettyjen tavaroiden myynnissä arvonlisäverolaissa (AVL 79 a §) tarkoitettua marginaaliverotusmenettelyä. Tästä johtuen myytävien tavaroiden arvonlisävero on 0%.
  • Kidia omasta voittomarginaalistaan sekä verkkokaupassa maksetuista käsittelymaksuista 24% arvonlisäveron.
  • Molemmilla osapuolilla on mahdollisuus perua tai siirtää myyntipalvelun vetoamalla ylivoimaiseen esteeseen, johon ei ole voitu varautua ja joka estää estää sopimuksenmukaisen suoritusvelvollisuuden täyttämisen.Ylivoimainen este tarkoittaa sellaista osapuolelle ilmaantunutta yllättävää ja ennalta arvaamatonta tapahtumaa, joka estää näiden ehtojen mukaisen suorituksen tekemisen. Ylivoimainen este voi olla esimerkiksi sota, kulkutauti, luonnonmullistus tai viranomaisen antama kielto tai määräys.

Näitä ehtoja on päivitetty viimeksi 29.5.2022