Myyntipalvelun ehdot

  • Varaamalla Kidian myyntipalvelun hyväksyt nämä ehdot ja sitoudut toimittamaan myyntikelpoiset myytävät tuotteet Kidialle sovitussa ajassa.
  • Kidia vastaa tuotteiden hinnoittelusta, esillepanosta ja myynnistä

Myyntipalvelun varaaminen

  • Kidian myyntipalvelu varataan verkkokaupan kautta.
  • Ennen varausta tulee huolella perehtyä myyjän ehtoihin ja ohjeisiin.
  • Varauksen yhteydessä valitaan myymälä ja myyntijakson ajankohta sekä myyntipakettien määrä.
  • Varauksen yhteydessä maksetaan myyntijakson aloitusmaksu verkkokaupan kassalla.
  • Lähetämme varauksen jälkeen sinulle varausvahvistuksen ja tunnukset Kirpparikalleen.

Myyntipalvelun hinta

Kidian vaivattoman täyspalvelun hinta koostuu kolmesta osasta:

  1. Maksat varauksen yhteydessä aloitusmaksun 11,90€ per myyntipaketti. Aloitusmaksu kattaa tuotteiden läpikäymisen ja valinnan myyntiin. 
  2. Kun myyntijaksosi päättyy, kertyneestä myyntituotostasi vähennetään ensin myyntiprovisio 50%..
  3. Tämän jälkeen sinulle jäävästä osuudesta vähennetään käsittelymaksu 0,60€ / tuote jokaisesta myyntiin hinnoitellusta tuotteesta. Jos tuotetta ei ole valittu myyntiin, siitä ei tarvitse maksaa käsittelymaksua.

Huomaathan, että myyntituotostasi vähennetään ensin provisio ja maksat käsittelymaksun jäljelle jäävästä omasta osuudestasi. Varauksen yhteydessä maksettavaa aloitusmaksua ei hyvitetä tilityksen yhteydessä, vaan se on osa palvelun kokonaismaksua.

Myytävät tuotteet

  • Kidialla voi myydä yhtä aikaa sekä lasten että aikuisten tuotteita. Tuotteet tulee valita ohjeiden mukaan.
  • Valitsemme myyntiin ainoastaan sellaisia tuotteita, joille arviomme mukaan on kysyntää myymälässämme.
  • Arvioimme jokaisen tuotteen
    • kunnon
    • iän
    • sesongin
    • muodin
    • alkuperäisen ostohinnan
    • yleisen kysynnän
    • tarjonnan määrän
  • Emme laita myyntiin välttämättä kaikkia myyntiin tuomiasi tuotteita.
  • Jos vaatteelle ei ole kysyntää arviomme mukaan, emme valitse sitä myyntiin.
  • Tuotekohtainen käsittelymaksu (0,60€ / tuote) peritään vain myyntiin valituista tuotteista. Myynnistä karsituista tuotteista ei peritä käsittelymaksua.
  • Myynnistä karsittujen tuotteiden tilalle ei voi tuoda korvaavia tuotteita.
  • Jos hinnoittelun yhteydessä toteamme, että valtaosa myyntijaksolle toimitetuista tuotteista ei sovellu myyntiin, pidätämme oikeuden perua myyntijakson kokonaan. Olemme tällöin yhteydessä myyjään ja palautamme maksetun käsittelymaksun. 
Myyjän tulee lukea huolella ohjeet tuotteiden valintaan. Kaikki myyntiin sopimattomat tuotteet tulee karsia jo kotona.

Tuotteiden määrä

  • Yhteen myyntipakettiin sisältyy korkeintaan 80 tuotteen käsittely.
  • Jos haluat myydä kerralla enemmän, voit varata useamman myyntipaketin.
  • Yksi tuote on Kidialla yhtä kuin yksi hintalappu.
  • Selkeät setit ja tuotekokonaisuudet lasketaan yhdeksi tuotteeksi, kuten esimerkiksi sukkaparit, kengät, kaksiosaiset yöasut jne.
  • Yksi vaate on siis aina yksi tuote ellei kyseessä ole selkeä asukokonaisuus.
  • Vaatteista ei voi muodotaa itse tuotepaketteja. Emme laita siis myyntiin useampia tuotteita niputettuna yhteen (esimerkiksi 4 bodya tai paitaa)
  • Pikkuleluja (Legot yms.) on järkevää myydä yhtenä tuotteena pakattuna esimerkiksi pikkupussiin. Nämä lasketaan yhdeksi tuotteeksi. Lelujen tulee kuitenkin olla selkeästi samaa sarjaa tai samankaltaisia.
  • Sukkia ja alushousuja myymme 2-3 parin seteissä, jolloin yksi setti vastaa siis yhtä tuotetta.
  • Emme laita myyntiin sukka- tai alushousupusseja, joissa on monta paria pussin sisällä. Jos tällaisia on pusseja on mukana myyntitavaroiden joukossa, ne karsitaan pois myynnistä tai puretaan erillisiksi tuotteiksi.
  • Saatamme purkaa setit erilleen hinnoittelun yhteydessä, jos niiden myynti erikseen on arviomme mukaan kannattavampaa.

Tuotteiden valmistelu myyntiin

  • Sinun tulee valmistella kaikki tuotteet myyntiä varten
  • Myyntiin voi tuoda ainoastaan ehjiä, puhtaita ja siistikuntoisia tuotteita.
  • Kaikki vaatteet tulee pestä ennen myyntiä hajusteettomalla pesuaineella.
  • Kaikki ryppyiset vaatteet tulee silittää.
  • Kaikki vaatteet tulee napittaa kiinni.
  • Vaatteista tulee poistaa myös nypyt, nukat ja karvat.
  • Kengät, lelut ja muut tarvikkeet tulee puhdistaa ennen myyntiä.
  • Pitkään säilytetyt vaatteet tulee pestä tai tuulettaa ennen myyntiin tuomista.
  • Kaikki tavarat tulee pakata siististi kassiin tai pahvilaatikkoon.

Tavaroiden toimittaminen myyntiin

  • Lähetämme sinulle ennen myyntipalvelun käynnistymistä ohjeet tavaroiden toimittamiseen sähköpostilla ja tekstiviestillä.
  • Ohjeviestistä löydät päivämäärän mihin mennessä sinun tulee toimittaa tavarat.
  • Tavarat tulee toimittaa meille 5-7 päivää ennen varauksen aloituspäivää.
  • Tavarat tulee toimittaa siihen myymälään, mihin olet varannut myyntijakson myymälän aukioloaikana.
  • Jos et pysty toimittamaan tavaroita ajoissa, ole meihin hyvissä ajoin yhteydessä.

Hinnoittelu ja esillepano

  • Kidian henkilöstö valitsee myytävät tuotteet, huolehtii tuotteiden hinnoittelusta ja päättää hinnat myytäville tuotteille.
  • Hinnoittelu tehdään Kirpparikallessa.
  • Hinnoittelu perustuu Kidian henkilöstön kokemukseen ja asiantuntemukseen.
  • Voit esittää Kidialle hinnoitteluun liittyviä hintatoiveita. Jos hintatoive poikkeaa kovasti Kidian hinta-arviosta, tuote voidaan olla laittamatta myyntiin.
  • Kidia vastaa myös tuotteiden esillepanosta ja myymälän siisteydestä.
  • Kaikki vaatteet laitetaan esille ripustimilla koon mukaan tai omalle osastolleen.
  • Huolehdimme myymälän siisteydestä ja esillepanosta päivittäin

Kirpparikalle

  • Kidialla on käytössä KirppariKalle-ohjelmisto, jonka kautta tapahtuu varausten hallinta, tuotteiden hinnoittelu, myynti, raportointi ja tuottojen tilitys.
  • Tehtyäsi varauksen verkkokaupassa luomme sinulle asiakastilin ja varauksen Kirpparikalleen.
  • Saat tunnukset Kirpparikalleen sähköpostitse ja tekstiviestillä.
  • Sinun tulee hyväksyä Kirpparikallen käyttöehdot ensimmäisellä käyttökerralla.
  • Jos olet käyttänyt Kirpparikallea aiemmin muualla, aiemmat tunnukset on mahdollista yhdistää Kidian tunnukseen.
  • Sinun tulee tarkistaa omat tiedot Kirpparikallessa ja lisätä tilinumero omat tiedot -sivulle tilitystä varten.

Myyntijakson käynnistyminen

  • Myyntijaksosi käynnistyy, kun kaikki tavarasi on hinnoiteltu ja aseteltu myyntiin myymälässä.
  • Kaikki tavarasi ovat myynnissä viimeistään varauksesi aloituspäivänä.
  • Todellinen aloituspäivä voi olla jo muutama päivä tätä aiemmin riippuen hinnoitteluaikataulustamme.
  • Jos myyntijakso käynnistyy aiemmin, se ei vaikuta jakson päättymispäivään.
  • Myytävät tavarat ovat myynnissä Kidian myymälässä vähintään 14 myyntipäivän ajan. Myyntipäiviä voi kertyä enemmänkin.
  • Myyntijakson aloitus lasketaan ensimmäisestä varsinaisesta myyntipäivästä.
  • Kun myyntijakso on käynnistynyt, et voi enää toimittaa lisää tuotteita myyntiin.
  • Myyntijaksoon ei lasketa mukaan päiviä, jolloin myymälä on suljettu.

Hintojen alentaminen

  • Kidia voi muuttaa alkuperäisiä hintoja kesken myyntijakson, jos tuote ei löydä ostajaa alkuperäisellä hinnalla.
  • Kaikkien tuotteiden hintoja alennetaan automaattisesti Kidian toimesta myyntijakson viimeisten päivien ajaksi.
  • Hintoja alennetaan prosenttialennuksilla, jotka merkitään tuotteeseen alennuslapulla.
  • Alennettuja tuotteita siirretään erilliselle alerekille myymälässä.

Myyntijakson päättyminen

  • Myyntijakson päättyessä keräämme kaikki myymättä jääneet tuotteet pois myymälästämme.
  • Voit valita haluatko myymättä jääneet tuotteet takaisin vai haluatko lahjoittaa ne jatkokierrätyspalvelumme kautta hyväntekeväisyyteen.
  • Jos haluat noutaa myymättä jääneet tuotteet takaisin, odota ilmoitusta jakson päättymisestä.
  • Myynnissä olevia tavaroita ei voi noutaa ennen kuin keräilymme on valmis.
  • Kun olet saanut ilmoituksen jakson päättymisestä, sinun tulee noutaa tavarat viestissä merkittyyn päivään mennessä.
  • Maksamme sinulle tilityksen sen jälkeen, kun olet noutanut tavarat.
  • Noutamattomat tavarat siirtyvät Kidian omistukseen ja toimitamme ne jatkokierrätykseen.
  • Noutamattomia tavaroita ei ole mahdollista saada takaisin enää sen jälkeen, kun ne on toimitettu jatkokierrätykseen.

Jatkokierrätys

  • Jatkokierrätys on maksuton lisäpalvelu Kidian myyntipalveluun.
  • Jos haluat tuotteillesi jatkokierrätyksen, ilmoita siitä meille.
  • Toimitamme kaikki lahjoituskelpoiset tuotteet Hope ry:lle hyväntekeväisyyteen vähävaraisten perheiden tueksi.
  • Sellaiset tekstiilit, joita ei voi lahjoittaa eteenpäin, toimitamme poistotekstiilien keräykseen.
  • Muut tuotteet lajittelemme asianmukaisesti oikeaan jätekeräykseen.
  • Kun myyntijaksosi päättyy, lajittelemme tavarasi jatkokierrätykseen ja laitamme tilityksesi sinulle suoraan maksuun. Tällöin sinun ei siis tarvitse tehdä enää mitään jakson päättyessä.
  • Sinun on mahdollista myös noutaa osa myymättä jääneistä tavaroista ja jättää noudon yhteydessä osa jatkokierrätykseen.
  • Jatkokierrätykseen lajiteltuja tuotteita ei ole mahdollista saada takaisin lajittelun jälkeen.

Myyntituottojen tilitys

  • Näet myyntijakson jälkeen tilitysraportin Kirpparikallesta.
  • Myyntituotot tilitetään KirppariKalleen kirjatulle pankkitilille 7 arkipäivän kuluessa myymättä jääneiden tavaroiden noutamisesta tai jatkokierrätyksestä.
  • Sinun tulee lisätä oma tilinumero KirppariKallessa omat tiedot -sivulle tilitystä varten.
  • Tilinumeroa ei voi lisätä KirppariKallen mobiilisovelluksessa.
  • Tilitys voidaan maksaa vain suomalaiselle pankkitilille.
  • Ota meihin yhteyttä, jos et voi ottaa vastaan tilitystä pankkitilille.

Muutokset varaukseen

  • Ota meihin yhteyttä, jos haluat tehdä muutoksia tekemääsi varaukseen – yleensä muutokset onnistuvat!
  • Huomaathan, että jos myyntipalvelusi on jo käynnistynyt, emme voi enää tehdä muutoksia varaukseen.
  • Voit halutessasi siirtää varaukseksi ajankohtaa. Ota meihin yhteyttä, niin etsitään uusi sopiva ajankohta varaukselle.
  • Voit myös perua tekemäsi varauksen ennen sen alkua. Jos perut varauksen, hyvitämme sinulle maksamasi käsittelymaksun hinnan. Hyvitys maksetaan verkkokauppamme maksunvälittäjän Visma Payn kautta.

Myyntijakson ongelmatilanteet

  • Me Kidialla sitoudumme pitämään huolta kaikista asiakkaiden tuotteista tarkkaan myyntijakson ajan.
  • Kidia vastaa kaikista mahdollisista palvelun virheistä, joissa palvelua ei ole toteutettu näissä ehdoissa kuvatulla tavalla tai jos Kidia on laiminlyönyt muulla tavalla palvelun tuottamiseen liittyvät velvollisuutensa.
  • Jos palvelussa ilmenee virhe, se hyvitetään sopimuksen mukaan joko hinnan alennuksella, virheen korjauksella, hyvityksellä tai työn uusimisella.
  • Kidian myymälöissä pyritään ehkäisemään kaikki varkaudet. Myymälässä on käytössä tuotesuojaportit, ja myyntipalvelun hintaan kuuluu kovahälyttimet arvokkaampiin tuotteisiin. Henkilökunta valvoo myymälää aktiivisesti. Kaikki varkaudet ilmoitetaan poliisille.
  • Myyntijakson aikana kadonneet tuotteet pyritään jäljittämään mahdollisuuksien mukaan.
  • Kidia vastaa todistettavasti tapahtuneesta tuotteen katoamisesta myyntijakson aikana. Kadonneet tuotteet hyvitetään asiakkaalle myytyinä tuotteina Kirpparikalleen kirjatun myyntihinnan mukaisesti. Hyvitettyjen tuotteiden osalta peritään normaalisti myyntijaksoon kuuluvat palvelumaksut (käsittelymaksu + provisio).
  • Kidia vastaa sellaisista tilanteista, joissa tuote rikkoutuu selkeästi ja todistettavasti myyntipalvelun aikana myymälässä.
  • Kidia ei vastaa tuotteiden piilevistä vioista, joiden ei voida selkeästi osoittaa aiheutuneen myyntipalvelun aikana.
  • Jos tuotteesta on irronnut hintalappu eikä Kidia pysty yksilöimään, kenen tuotteesta on kysymys, tuote siirretään hintalaputtomiin tuotteisiin. Myyjällä on oikeus käydä läpi hintalaputtomat tuotteet milloin tahansa myyntipalvelun aikana ja sen päättyessä. Jos näille tuotteille ei löydy omistajaa, ne toimitetaan jatkokierrätykseen 2 viikon kuluessa hintalaputtoman tuotteen löytymisestä.
  • Kaikki erimielisyydet pyritään selvittämään ensisijaisesti sovittelemalla. Jos sopimusta koskevaa erimielisyyttä ei saada ratkaistuksi osapuolten välisillä neuvotteluilla, kuluttaja voi saattaa asian kuluttajariitalautakunnan (www.kuluttajariita.fi) ratkaistavaksi. Ennen asian viemistä kuluttajariitalautakunnan käsittelyyn kuluttajan tulee olla yhteydessä maistraattien kuluttajaneuvontaan (www.kuluttajaneuvonta.fi).

Muut ehdot

  • Myyntiin tuodut tuotteet myydään Kidian myymälässä komissiokauppana, jolloin kaikki tuotteet ovat myyntipalvelun varanneen asiakkaan omistuksessa, kunnes ostaja-asiakas tekee kaupan Kidian kanssa.
  • Kidia myy verotta ostamansa käytetyn tavaran lopulliselle asiakkaalle komissionäärinä.
  • Ostohetkellä tapahtuu kaksi myyntiä: myyjäasiakkaan myynti Kidialle ja Kidian lukuun tapahtuva myynti loppuasiakkaalle.
  • Myyntiin sovelletaan käytettyjen tavaroiden myynnissä arvonlisäverolaissa (AVL 79 a §) tarkoitettua marginaaliverotusmenettelyä. Tästä johtuen myytävien tavaroiden arvonlisävero on 0%.
  • Kidia maksaa omasta voittomarginaalistaan sekä verkkokaupassa maksetuista käsittelymaksuista 24% arvonlisäveron.
  • Molemmilla osapuolilla on mahdollisuus perua tai siirtää myyntipalvelun vetoamalla ylivoimaiseen esteeseen, johon ei ole voitu varautua ja joka estää estää sopimuksenmukaisen suoritusvelvollisuuden täyttämisen.Ylivoimainen este tarkoittaa sellaista osapuolelle ilmaantunutta yllättävää ja ennalta arvaamatonta tapahtumaa, joka estää näiden ehtojen mukaisen suorituksen tekemisen. Ylivoimainen este voi olla esimerkiksi sota, kulkutauti, luonnonmullistus tai viranomaisen antama kielto tai määräys.

Verkkokaupan tilaus- ja toimitusehdot

Kidia Oy (y-tunnus 3183750-8) myy palveluita yksityishenkilöille Suomeen. Kidia tarjoaa myyntipalvelua käytetyille lastenvaatteille ja muille tarvikkeille. Nämä toimitusehdot soveltuvat palveluiden tilaamiseen Kidian verkkokaupassa. Nämä toimitusehdot ovat voimassa 25.1.2021 alkaen. Kidia pidättää oikeuden päivittää toimitusehdot tarvittaessa.

Verkkokaupan yhteystiedot

Sähköposti: info@kidi.fi
Puhelin: 040 197 1800
Postiosoite: Linnanrakentajantie 2, 00880 Helsinki

Tilaaminen

  • Myyntipalvelu varataan verkkosivuilla lisäämällä se ostoskoriin. Tilaus lähetetään maksamalla ostoskorin sisältö verkkokaupan kassatoiminnossa.
  • Tehdessäsi tilauksen hyväksyt nämä toimitusehdot ja palvelun hinnan.
  • Tilauksesta lähetetään tilausvahvistus sähköpostitse. Tilausvahvistuksesta ilmenevät tilattu palvelu sekä hinta.

Maksaminen

  • Verkkokaupan maksuvälittäjänä toimii Visma Pay (Visma Payments Oy, y-tunnus 2486559-4), joka on rekisteröity Finanssivalvonnan ylläpitämään maksulaitosrekisteriin.
  • Maksamiseen siirrytään Visma Payn verkkopalvelun kautta ja tiliotteella ja laskulla maksun saajana näkyy Visma Pay tai Visma Payments Oy.
  • Visma Pay välittää maksut verkkokauppiaalle.
  • Maksaminen on turvallista, sillä kaikki maksutapahtumaa koskevat tiedot välitetään salattua yhteyttä käyttäen niin ettei kukaan ulkopuolinen taho näe maksutapahtuman tietoja.
  • Kauppa syntyy verkkokaupan asiakkaan ja verkkokaupan välille. Verkkokaupan vastuulla ovat kaikki kauppaan liittyvät velvoitteet.

Lue lisää Visma Paysta: https://www.vismapay.fi/

Maksutavat

  • Visma Pay -palvelun kautta voit maksaa verkkopankkitunnuksilla, lompakolla, maksukorteilla (credit/debit), laskulla tai osamaksulla.
  • Käytettävissä ovat seuraavat maksutavat: Osuuspankki, Nordea, Danske Bank, Oma Säästöpankki, Säästöpankki, Aktia, Paikallisosuuspankit, S-Pankki, Handelsbanken, Ålandsbanken, MobilePay, Masterpass, Pivo, Visa-, Visa Debit-, Visa Electron-, MasterCard- ja Debit MasterCard -kortit, sekä OP Lasku.
  • MobilePay: Voit maksaa MobilePay-lompakollasi mikäli olet sallinut verkkokaupoissa maksamisen sovelluksen asetuksista. MobilePay-lompakolla suoritetut maksut veloitetaan lompakkoon liitetyltä maksukortilta. Mikäli maksun veloittaminen maksukortilta epäonnistuu, MobilePay-lompakolla maksaminen ei ole mahdollista verkkokaupassa.
  • Pivo: Käyttöehdot ovat tarjolla Pivon sivuilla: https://pivo.fi/kayttoehdot/pivon-kayttoehdot/
  • OP Lasku – Joustava tapa maksaa verkko-ostokset. Kaikkien pankkien asiakkaille. OP Laskulla voit tehdä enintään 5 000 euron suuruisia ostoksia ja maksaa ne korottomasti pois 45 vuorokauden sisällä. Halutessasi voit pilkkoa laskun useampaan maksuerään. Ostoksesi näkyvät yhdessä paikassa, joten pysyt helposti perillä rahan käytöstä. Luottorajan avulla pidät kulutuksen haluamissasi rajoissa. Saat laskut kätevästi sähköpostiisi. Verkkopalvelussamme näet tietoja OP Laskun käytöstäsi ja tekemiesi ostosten summan. Voit käyttää OP Laskua, jos olet maksukykyinen yli 20-vuotias, ja sinulla on suomalaisen pankin verkkotunnukset. Lisätietoja OP Laskuun liittyen löydät osoitteesta: https://www.op.fi/henkiloasiakkaat/paivittaiset/maksaminen/op-lasku

Visma Pay -maksupalvelun yhteystiedot

Visma Payments Oy (Y-tunnus 2486559-4)
Sähköposti: helpdesk@vismapay.com
Puhelin: 09 315 42 037 (arkisin klo 9-16)
Postiosoite: Brahenkatu 4, 53100 Lappeenranta

Tilauksen peruuttaminen, virhevastuu ja reklamaatiot

  • Ennen myyntijakson käynnistyistä varauksen voi peruuttaa milloin tahansa ottamalla Kidiaan yhteyttä.
  • Reklamaatiotapauksissa pyydämme olemaan yhteydessä asiakaspalveluumme.
  • Kuluttajalla on oikeus viedä mahdolliset riitatilanteet kuluttajariitalautakunnan ratkaistavaksi.