Mitä asiakkaamme sanovat meistä: Kokemuksia Kidian palveluista

4,6
Perustuu 273 arvioon
1-14 14:n arvosteluista
  1. Vaatteiden valmistelu myytäväksi oli jossain määrin työlästä (mm. silittäminen), mutta ohjeet olivat kyllä todella selkeät. Suurin osa meni kaupaksi ja hienoa oli, että loput saattoi Kidian kautta lahjoittaa suoraan Hopelle.

  2. Positiivista on se, että yksittäisistä tuotteista voi saada hyvän hinnan. Lisäksi palvelu (mm varaukset) helppokäyttöinen.
    Kuitenkin myyntivoitto jää helposti varsin pieneksi eritoten kiinteiden kustannusten kattamisen jälkeen. Palvelukonsepti ei myöskään kannusta pienten, edullisten tuotteiden myyntiin (mm sukat, huivit tms). Näistä myyjälle jää käteen varsin vähän ottaen huomioon, että esim 120 tuotteen myynnissä myyntivoittoa alkaa todellisuudessa kertyä vasta kun myyntiä yli 140€ edestä (josta myyjälle jää puolet eli juuri palvelumaksun kattamisen verran).

    • Kiitos palautteesta! On totta, että myymällä paljon hyvin edullisia tuotteita, meidän palvelukonseptilla tuotto voi jäädä vähäiseksi. Monia hyvin edullisia tuotteita, kuten sukkia voi onneksi myydä useamman parin erissä. 🙂

  3. Olin tyytyväinen palveluun, käytin sitä nyt jo toista kertaa. Tavarat menivät erittäin hyvin kaupaksi! Yhden tuotteen hinnoitteluun olin pettynyt.

  4. Heinäkuussa ollut myyntijaksoni oli pettymys aiempiin verrattuna. Huomasi,että kauniilla säällä ja yleensäkin loma-aikana asiakkaita oli normaalia vähemmän. Ihan tappiolle en onnekseni kuitenkaan jäänyt,mutta seuraavat lomakaudet skippaan.

  5. Palvelun ja koko Kidian idea on loistava ja todella todella tervetullut. Tavaroiden toimittaminen myyntiin oli helppoa, mutta ohjeistuksen ja hinnoittelun koin hiukan epäloogisena. Ohjeistuksesta saa mielikuvan, että myyntiin kelpaavat vain kalliimmat merkkituotteet, mutta kuitenkin tarjonta myymälässä on (onneksi) kaiken kattavaa – myös perusvaatteita edullisilta merkeiltä runsaasti. Hinnoittelu oli myös paikoitellen vaihtelevaa – etenkin lelujen ja kirjojen kohdalla hinta oli mielestäni monessa kohtaa suhteettoman korkea, kun taas moni esim. äitiysvaate oli hinnoiteltu kovin alhaiseksi suhteessa äitiysvaatteiden hintatasoon muualla. Loistava lisä täyspalveluun olisi vaatteiden silitys Kidialla – silloin voitaisiin todella puhua täyspalvelusta. Kaikenkaikkiaan kuitenkin – ihana että tällainen yritys ja palvelu on olemassa!

    • Ymmärrämme hyvin, että hinnoittelu eri tuoteryhmien välillä voi tuntua välillä epäloogiselta, mutta se perustuu käytännön työn kautta opittuun kysynnän ja tarjonnan jatkuvaan huomioimiseen. Otamme tarkkaan siis huomioon sen, kuinka nopeasti eri tuotteet meillä liikkuvat eri hinnoilla, ja hintataso määräytyy pitkälti sen perusteella. Käytetyille leluille ja peleille on ilahduttavan paljon kysyntää, kun taas raskaus- ja imetysvaatteet ovat vähemmän kysyttyjä, vaikka niiden hintataso uutena onkin merkittävästi kalliimpi. Tälle sivulle olemme koonneet ohjeita, mille meillä on kysyntää Kidialla. Merkkivaatteiden ohella meillä liikkuvat tasaisesti monet ihan perusmerkit, mutta niiden kunto tulee olla hyvä, jotta kysyntää on. https://www.kidia.fi/kysynta/

      Silittäminen olisi toki hieno palvelulisä, mutta jokainen joka sitä puuhaa on joskus tehnyt tietää, että siihen saa kyllä aikaa kulumaan! 😊 Palvelun tuottaminen olisi meille liian kallista ja hidasta, kun otetaan huomioon työaikakustannukset ja myymälän resurssit. Täyspalvelumme vaatii jo nykyisellään monta tarkkaa työvaihetta, joten silityspalvelu nostaisi hinnan asiakkaalle liian korkeaksi. Eikä meistä täällä Kidialla oikeastaan taida kukaan välittää silittämisestä ihan työksi asti! 😉

  6. Tavaroiden hinnoittelussa oli hieman epäselvyyksiä, mutta kokonaisuuteen olen oikein tyytyväinen ja aion varata myyntijaksoja jatkossakin.

  7. Itseäni harmitti muutamien tuotteiden alihinnoittelu (esim. ruskovillan silkkipipo, jonka lähtöhinnaksi oli laitettu 3€, joka uutena on 35€ ja kyseinen kappale oli moitteettomassa kunnossa sekä muutamien bodyjen alhainen hinta verraten samanlaisiin bodyihin, mitä aiemmin olin nähnyt myynnissä samassa kunnossa.) Palvelu on tosi kallis ja ymmärrän kyllä, että sillä pitää kattaa myös paljon kuluja, mutta se tuntuu suosivan vain kalliita merkkivaatteita, vaikka itse mieluummin ostan ja myyn ihan perusvaatteita. Niillä vain ei voi oikein tehdä voittoa. Toisaalta hinnoittelette P.o.pit ja cittarin vaatteet samaan kategoriaan, mitä en myöskään ihan ymmärrä, kun p.o.pien piti sivujenne mukaan olla kuitenkin hyvin liikkuvia ja haluttuja. Työmäärää jää muös myyjälle aika paljon, kun vaatteet pitää silittää, joten jäin pohtimaan onko myyntihinta sen arvoista. Toisaalta en varmasti olisi itse saanut kaikkia vaatteita myytyä ja on hienoa, että vaatteet pääsivät käyttöön ja kiertoon. Kaikki myynnissä olleet tuotteeni menivät kaupaksi ja se ilahdutti. Voittoakin tuli n. 50€. Konsepti on hyvä ja tykkään sijainnista ja myymälästä. Palvelu voisi niin myyjälle kuin asiakkaallekin olla mielestäni hieman läsnäolevampaa ja henkilökohtaisempaa.

    • Hei! Lämmin kiitos palautteestasi. Olemme käyneet palautteesi läpi hinnoittelutiimimme kesken. Ymmärrämme hyvin, että hinnoittelusta voi monesti olla eriäviä näkemyksiä ja otamme mielellämme asiakkailta hintatoiveitakin vastaan. Hinnoittelemme Kidialla viikottain myyntiin lähes 3000 tuotetta ja seuraamme tarkkaan erilaisten tuotteiden kysyntää ja menekkiä. Hinnoittelutiimimme ottaa huomioon hinnoitteluvaiheessa monta seikkaa, kuten tuotteen merkin, kunnon, kuosin kuin tuotteen sen hetkisen kysynnän. Myös vaatteen ikä vaikuttaa kuntoon. Joskus on tosiaan mahdollista, että esimerkiksi jokin Citymarketin body voi olla myynnissä kalliimmalla hinnalla kuin Popin body.

  8. Olin tyytyväinen myyntijakson helppouteen ja siihen että suurin osa vaatteista meni kaupaksi. Hinnoittelu oli mielestäni hiukan alakanttista etenkin kun vastaavia tuotteita olen itse ostanut heiltä kalliimmalla. Etenkään hyväkuntoisten merkkituotteiden myynti ei kannattanut. Aloitus maksun ja provision jälkeen voittoa jäi niin vähän että harkitsen ryhdynkö silitysrumbaan uudelleen. Ainakin silloin hyödyntämisin hintatoivemahdollisuutta.

    • Hei! Lämmin kiitos palautteestasi. Olemme käyneet palautteesi läpi hinnoittelutiimimme kesken. Ymmärrämme hyvin, että hinnoittelusta voi monesti olla eriäviä näkemyksiä ja otamme mielellämme asiakkailta hintatoiveitakin vastaan. Hinnoittelemme Kidialla viikottain myyntiin lähes 3000 tuotetta ja seuraamme tarkkaan erilaisten tuotteiden kysyntää ja menekkiä. Otamme tarkkaan huomioon hintatason, jolla tuotteet liikkuvat ja pyrimme aina varmistamaan myyjillemme parhaan mahdollisen hintatason. Liian kalliilla hinnalla tuotteet jäävät helposti myymättä, mikä ei tietenkään ole asiakkaan etu. Hinnoittelutiimimme ottaa huomioon hinnoitteluvaiheessa monta seikkaa, kuten tuotteen merkin, kunnon, kuosin kuin tuotteen sen hetkisen kysynnän. Myös vaatteen ikä vaikuttaa hintaan.

  9. Vaivaton ja ystävällinen palvelu. Kallis verrattuna kilpailijoihin. Jos ei ole merkkituotteita, niin käteen jää melko vähän. 50% provisio ja 50e kulut 80 tuotteesta on liikaa. 50% ja 30e sopivampi.

    Tuotteiden hinnoittelu oli mielestäni osassa tuotteissa liian alhainen esim merkkikengät. Laatupyöräilykypärän hinnaksi oli laitettu 4,5e – pyysin korotuksen 10e ja se meni sillä heti. Tajusin vasta vietyäni tuotteet, että olisin voinut antaa hintatoiveet, lisäksi yllätyksenä tuli, että kaikki tuotteet menevät 7 päivän jälkeen aleen.

    Harkitsen tuleeko uudestaan.

    • Hei! Lämmin kiitos palautteestasi. Olemme käyneet palautteesi läpi hinnoittelutiimimme kesken. Ymmärrämme hyvin, että hinnoittelusta voi monesti olla eriäviä näkemyksiä ja otamme mielellämme asiakkailta hintatoiveita vastaan. Hinnoittelemme Kidialla viikottain myyntiin lähes 3000 tuotetta ja seuraamme tarkkaan erilaisten tuotteiden kysyntää ja menekkiä. Otamme tarkkaan huomioon hintatason, jolla tuotteet liikkuvat ja pyrimme aina varmistamaan myyjillemme parhaan mahdollisen hintatason. Esimerkiksi kenkien kanssa tilanne on sellainen, että liian kallilla hinnalla ne jäävät meidän myymälässä myymättä, vaikka kyseessä olisi merkkikengät. Ostajat ovat kenkien suhteen nykyään hyvin valikoivia. Myös kausi vaikuttaa hintatasoon paljon. Eli kesällä välikauden kengistä ei makseta niin paljon kuin sesongin alkaessa.

  10. Yksinkertaistettuna helppous tekee tästä minulle rahanarvoisen palvelun. Olen varannut jo uuden myyntijakson vanhan perään. Bonuksena on kiva tietää, että omien lasten lempparit jatkavat elämäänsä uusilla käyttäjillä – ja toki itsekin teen onnistuneita löytöjä.

  11. Positiivista palvelussa oli ehdottomasti helppous ja mahdollisuus jatkokierrätykseen. Myös hieman venyneeseen myyntiaikaan olin tyytyväinen. Rahallisesti en jäänyt perusvaatteillani hirveästi voitolle, mihin olin hieman pettynyt. Myös vauvan priimakuntoiset lelut jäivät myymättä. Olisin kaivannut ilmoitusta siitä, miksi muutamat tuotteet oli jätetty myynnistä kokonaan pois, sillä olen aikaisemmin ostanut esim. yhtä nukkaisia tuotteita myymälästänne ja pitänyt niitä aivan käyttökelpoisina. Asiakkaana olen aina tehnyt hyviä löytöjä liikkeestänne! Asiakaspalvelu on ollut vaihtelevaa, osa myyjistä on ystävällisiä ja joskus olen saanut tympeämpää palvelua. Voisin kuitenkin hyvin vielä kertaalleen kokeilla palvelua.

    • Lämmin kiitos palautteestasi! Olemme käyneet palautteen läpi hinnoittelutiimimme kesken ja olemme kehittäneet palautteesi perusteella toimintaamme. Kirjaamme nykyään erikseen Kirpparikalleen ylös yksitelleen myös kaikki ne tuotteet, joita emme laita myyntiin perusteluineen. Seuraamme tarkkaan viikottain, millaisille tuotteille myymälässämme on kysyntää. Pyrimme parhaamme mukaan myymälässä ystävälliseen palveluun ja lupaamme tsempata sen kanssa jatkossa!

  12. Isosta määrästä vaatteita pääsi vikkelästi eroon ja myynti kävi hyvin. Palvelumaksu ja komissio lohkaisivat merkittävän osan myynnistä. Olisin valmis maksamaan 50 % myynnistä, mutta palvelumaksu päälle veti tuottoa alaspäin sen verran paljon, että uskon jatkossa myyväni arvokkaammat vaatteet itse ja lahjoittavani perusvaatteet.


Haluatko sinäkin meille myyjäksi? Varaa myyntipalvelu!